Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Vabaerakonna liikmed pöördusid Kalaranna planeeringu asjus õiguskantsleri poole

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
1,75 km pikkune Kalaranna tänav kulgeb Kalasadama tänavast Tööstuse tänavani endise «Kultuurikilomeeri» maa-alal.
1,75 km pikkune Kalaranna tänav kulgeb Kalasadama tänavast Tööstuse tänavani endise «Kultuurikilomeeri» maa-alal. Foto: Sander Ilvest

Vabaerakondlased Külliki Kübarsepp ja Neeme Kuningas esitasid õiguskantslerile palve hinnata Kalaranna detailplaneeringuga seotud Tallinna linnavalitsuse korralduste vastavust seadustele ja põhiseadusele.

Kuninga sõnul on enamus peresid Kalaranna piirkonda kolinud just mere läheduse pärast, et rannal jalutada ja päikeseloojangut nautida. «Kalasadama detailplaneeringuga on tegeletud ligi kümme aastat ning protsess näitab, kui oluline on otsuste tegemisel kaasata kogukonda ja leida lahendused ümmarguse laua taga. Kohalik kogukond, keda esindab Telliskivi Selts, on tegutsenud selle nimel, et Kalaranna detailplaneering arvestaks kohalike elanike, avaliku huvi ja üldiste linnaplaneerimise väärtustega. Seltsil on arendajale ja linnale olnud terve rida etteheiteid, praegu on menetlus veel pooleli, sest ka Harju maavanem pole detailplaneeringut omalt poolt kinnitanud,» ütles Kuningas.

«Seevastu Tallinna linn on tänavu täiendanud 2014. aastal sõlmitud võlaõiguslikku lepingut, ja võtnud linnale kohustuse detailplaneeringu kehtestamiseks hiljemalt 10. oktoobriks 2016 ning vastasel korral maksma kinnistute eest ASile Pro Kapital Eesti 917 000 eurot,» lisas ta.

«Lepingu sõlmimise teeb kummastavaks see, et linn on eelistanud uue sõidutee all oleva eraomandi väljaostmise asemel trikitamist. Suheldes erinevate ametnikega tõdetakse, et maa väljaostmiseks linnal raha ei ole. Küsimusele, et kas siis Tallinna linna 2016.aasta eelarves kajastub lepingus ette nähtud võimalik kate, vastata ei osata. Tõenäoliselt püütakse selle lepingu kaudu survestada kohalikke mööda minnes avatud ja ausa valitsemise põhimõtetest,» täheldas Kübarsepp.

ASile Pro Kapital Eesti kinnistutel kulgeb osa uuest tänaseks liiklusele avatud Kalaranna tänavast, mis ühendab Kalasadamat Tööstuse tänavaga.

Tagasi üles