Kui Hedvig Maigre eelmise sajandi lõpul algaja modellina Pariisi tööle sõitis, teadis ta kindlalt, et see jääb ainsaks korraks, sest modelliks ta küll ei hakka. Pealegi paelus ajakirjandus piigat rohkem. Elu läks aga teisiti. Kuidas ja miks, käis Arter Pariisis uurimas.
Seisan Pariisi südalinnas, Saint Martini kanali kaarsillal ja vaatan ootusärevalt ringi. Kuidas tunda moepealinna kirevas rahvarohkuses ära supermodell? Kõik möödujad on ilusad, mugavalt riides, nii mõnigi on kui moeajakirja kaanelt maha astunud, ent ükski neist ei meenuta oma näojoontelt naist, keda ootan. Tean vaid, et Eestist võrsunud supermodellide ladvikusse arvatud Hedvig Maigre on 180 cm pikkune ja roheliste silmadega klassikaline naisetüüp, kes on siin kuskil lastepargis koos oma 14-kuuse tütrekesega.
Kärude ja vankritega naisi on kaldapealne täis, kuid kellelgi neist pole seda modellide peamist välist tunnust – pikkade jalgade sirget moelavakõnnakut. Nii võtan julguse kokku ja helistan, et otse küsida: «Kuidas sa välja näed?»
«Mul on hall jakk ja lapsekäru,» vastab Diori moemaja ideaalmannekeenina (s.t tema kehamõõtude järgi valmisid kõik moemajas disainitud rõivaste lõiked – P.K.) töötanud Maigre lihtsalt.
Korraga seisamegi vastamisi ja suundume, nagu kõik väikeste lastega pariislased sel pärastlõunasel ajal, lasteparki.
Hedvig Maigre modellimõõdud on avalikud olnud juba enam kui 20 aastat ja andnud talle toidu, mida naine seni oma elus vaat et kõige olulisemaks peab. «Jah, mulle on tähtis, mida söön. Tütrelegi teen kõik võimalusel ikka ise,» kinnitab Maigre naerdes, tõstab tütre mänguaedikusse, astub graatsiliselt üle aia ning kükitab lapse kõrvale liivakooke tegema.
Pariisis on iga päev turupäev ning kaup on alati värske, lähedalt ja puhas. «Minu lemmikletid on need siin,» viitab noor ema mõni tund hiljem ökopoodide reale, kui me Maigre kodule lähima põiktänava melust läbi jalutame. Ta kirjeldab maitseid, nimetab parimaid juustusorte ja mind kummitab küsimus: ons töölepinguga kõhnaks määratud naise jaoks söök taak või ikkagi rõõm?