Käesoleva aasta novembris on hukkunud juba kaheksa jalakäijat, kokku on sel aastal üle Eesti hukkunud 19 jalgsi liiklejat.
Sel kuul on hukkunud juba kaheksa jalakäijat
Politsei- ja piirivalveameti teatel juhtub suurem osa (ligi 90 protsenti) jalakäijaõnnetustest linnades ning neist neljandik lõppeb paraku jalakäija surmaga. Maanteedel saavad surmavaid vigastusi umbes pooled liiklusõnnetusse sattunud jalakäijatest.
Tänavu on üle Eesti hukkunud juba 19 jalakäijat, neist kaheksa novembrikuus. Mullu samal ajal oli hukkunute arvuks 24.
Jalakäijaõnnetuste arv üleüldiselt on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga tõusnud seitse protsenti ning seda suuresti just Ida-Virumaal toimunud liiklusõnnetuste arvelt.
«Hoolimata sellest, kellel on eesõigus, saab liiklusõnnetuses alati rohkem viga kergliikleja
Tallinnas on jällegi jalakäijaõnnetuste arv vähenenud kümne, Tartus 60 ja Pärnus 20 protsendi võrra. Seitsmest käesoleval aastal Tallinnas hukkunud jalakäijast viis olid üle 72-aastased.
Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Hannes Kullamäe tõdes, et turvaline liiklus saab võimalikuks vaid kõigi osapoolte koostöös. «Liiklus on keskkond, kus üksteist arvestamata ei ole võimalik tegutseda,» märkis ta.
Kullamäe toonitas, et täna hommikul traagilisse õnnetusse sattunud 13-aastase lapse surmale ei ole mingit õigustust.
Sellegipoolest tuleb tema sõnul olla ettevaatlik ja tähelepanelik mõlemal osapoolel. «Autojuhid, eriti suurte veokite juhid, peavad endale teadvustama, et liikluses on nemad suuremad ohuallikad ning kokkupõrkel jalakäija haavatavam osapool,» nentis liiklusjärelevalvekeskuse juht.
Enim õnnetusi juhtub tipptundidel
Sõidukijuhid peavad manöövri sooritamisel veenduma selle ohutuses. Kas neil on ülevaade ümbritsevast, kas nad on märganud kaasliiklejaid ning kas neid on märgatud. Selleks tuleb võtta hoog maha ning varuda iga liigutuse jaoks aega. Eriti oluline on see just hommikuste ja õhtuste tipptundide ajal, mil on palju liiklejaid, inimestel on kiire ja võidakse käituda närviliselt ning kiirustades, rõhutas Kullamäe.
Ka statistika näitab, et enim liiklusõnnetusi, seal hulgas inimkannatanutega õnnetusi, juhtub just hommikustel ja õhtustel tipptundidel.
«Hoolimata sellest, kellel on eesõigus, saab liiklusõnnetuses alati rohkem viga kergliikleja. Seetõttu ei ole kunagi liiast vaadata vasakule ja paremale, kasvõi kaks korda, veendumaks, et tee ületamine on ohutu,» pani Kullamäe jalgsi liiklejatele südamele.
«Läheneva sõiduki kiirus võib olla petlik ja seda on keeruline alati adekvaatselt hinnata. Seega ei tasu võtta riske ning pigem tuleks lasta auto läbi enne, kui asutakse teed ületama,» lisas ta.
Täna hommikul kella 8.20 ajal sai politsei teate liiklusõnnetusest Tallinnas Vabaduse puiesteel, kus veoauto Volvo oli otsa sõitnud 13-aastasele poisile.
Esialgsetel andmetel tegi veok parempööret Valdeku tänavalt Vabaduse puiesteele ning mingil põhjusel ei märganud juht samal ajal ülekäigurajal teed ületanud poissi. Nii veokijuhile kui teed ületanud lapsele põles roheline foorituli. Kooliteel hukkunud poisi kodu asub õnnetuspaigast mitte rohkem kui paarisaja meetri kaugusel.