Tallinna transpordiamet on kõik senised ühissõidukite piletihinnad eurodesse ümber arvutanud eurosendi täpsusega. See tähendab, et enamik hindu ei ole ümmargused.
Tallinn kehtestab ühissõidukites «kandilised» hinnad
Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul ei tahetud piletihindasid vägisi ümmarguseks ajada, mistõttu tulidki välja «kandilised» ehk eurosendi täpsusega hinnad. Erand tehti vaid neile sõidutalongidele, mida müüvad bussi-, trammi- ja trollijuhid. Seda sellepärast, et säästa juhtide aega ning teha nende töö võimalikult lihtsaks.
Transpordiamet lähtus seisukohast, et eurodeks ümberarvestamisega ei kallineks sõit ühissõidukites. Mõned talongid lähevad isegi odavamaks. Näiteks soodus- ehk lisatalong hakkab eelmüügis senise seitsme krooni asemel maksma 0,4 eurot ehk 6,3 krooni. Soodustalong ühissõidukis maksab praegu 13 krooni, 1. jaanuarist on selle hind aga 0,8 eurot ehk 12,5 krooni. Ekspressbussi lisatalongi hind langeb praeguselt seitsmelt kroonilt 6,3 kroonile ja hakkab maksma 0,4 eurot.
Eelmüügist ostetav 15-kroonine sõidutalong hakkab maksma 0,96 eurot ehk 15,02 krooni. Ümmardamise reegleid arvestades ei ole siingi tegemist hinnatõusuga. 100-kroonine piletiraamat, kus on 10 talongi, hakkab uuest aastast maksma 6,39 eurot.
«Me ei tahtnud neid hindu ümmargusteks ajada, kuna tegemist on kioskist ostmisega, siis ostjatel ja müüjatel on natuke rohkem aega sente lugeda,» mainis Harjo. «Ühissõidukites on teine asi. Praeguse ettepaneku järgi peaks juhi käest ostetav 25-kroonine talong hakkama maksma 1,6 eurot. Ümmardamisreegleid arvestades ei ole siingi tegemist hinnatõusuga.»
Kõige keerulisem aeg on bussi-, trammi- ja trollijuhtidel uue aasta kahe esimese nädala jooksul, kui sõitjad võivad neilt talonge osta nii kroonides kui eurodes. Homme linnavalituse istungile minevas eelnõus on kirjas, et selle aja jooksul kehtib kord, et kui sõitja ostab pileti kroonides, siis saab ta juhilt vahetusrahana vastu samuti kroone. Sama kehtib ka eurodes arveldamise korral. See tähendab, et juhtidele jääb kaks eraldi kassat.
«Me ei taha, et juhid muutuksid valuutavahetuspunktideks,» märkis Harjo. «Samuti ei tule kõne alla, et juhid hakkaksid hämaras kabiinis eurokalkulaatoritega rehkendama. Pealegi ei jätkuks kalkulaatoreid kõigile korraga liinil olevale 440 juhile.»
Harjo rõhutas, et transpordiamet on praegu oma ettepanekud teinud. Homsel istungil peab need kinnitama linnavalitsus ning siis läheb eelnõu linnavolikogusse. Alles pärast seda on uued hinnad päris paigas.
Praegu kasutusel olevad pabertalongid kehtivad 2011. aasta lõpuni. Pärast järgmise aasta 15. jaanuari hakatakse trükkima juba selliseid talonge, millele on väärtus märgitud ainult eurodes. Harjo sõnul toimub seega vanade paberpiletite väljavahetamine uute vastu sujuvalt.