Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Viimsi vald müüb vana postipaati Helge

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vesta sõidab Leppneeme - Kelnase vahel.
Vesta sõidab Leppneeme - Kelnase vahel. Foto: AS Kihnu Veeteed

Viimsi vald müüb puust Helge maha, sest vaidlused Prangli liinile uue laeva leidmise hanke tulemuste üle on nüüd lõppenud ning Helget pole vallale enam vaja.

Viimsi abivallavanem Endel Lepik ütles, et  200 000-kroonise alghinnaga müügis oleva Helge ostmiseks saab pakkumisi teha kuni 15. novembrini. Postipaat võõrandatakse sellepärast, et 1. septembrist hakkas Leppneeme ja Prangli saarel asuva Kelnase sadama vahel sõitma Kihnu Veeteedele kuuluv laev Vesta.

Esialgu kuulutas Viimsi vald Prangli liinile laeva leidmise hanke võitjaks parima pakkumise teinud OÜ Randfeld, kes oleks sõitma hakanud 40-kohalise laevaga Lili. Otsuse vaidlustas konkursil teisele kohale jäänud AS Kihnu Veeteed.

Riigihangete vaidluskomisjon andis Lepiku sõnul Kihnu Veeteedele õiguse ning seetõttu pidi Viimsi vallavalitsus kõige odavama pakkumise kõrvale jätma. Vaidluskomisjoni hinnangul oli vald teinud Randfeldile eelistusi, sest esialgu liinile tulema pidanud laeval oli puudusi, näiteks ei olnud sellel päikesedekki ja kaubaruumi.

«Siis läks Randfeld kohtusse kuid hiljem loobus oma hagist ning sellega oli kõik paigas,» ütles Lepik. «Helget hoidsimegi veel niikaua, kuni vaidlused käisid, ei julgenud postipaati maha müüa.»

Kui Kihnu Veeteed pakkusid konkursil algul ühe reisi maksumuseks 3190 krooni, siis pärast Randfeldi kõrvalejäämist lasi firma hinna alla 2800 kroonile.

Lepik lisas, et veeteede amet on juba välja kuulutanud hanke sobivate laevade projekteerimiseks ja ehitamiseks Eesti viie väikesaarega ühenduse pidamiseks. Seega tuleb mingil ajal Leppneeme – Kelnase liinile päris uus alus. Vesta sõidab lepingu järgi sellel liinil 31. juulini 2013.

Vesta on 1971. aastal tollases Nõukogude Liidus ehitatud laev, mis 2010. aastal renoveeriti. Alus võtab peale 47 reisijat.

Tagasi üles