Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinn keelitab autojuhte lamellrehve kasutama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jonatan Karjus
Copy
Rehvivahetuse kohtades on endiselt tuli takus.
Rehvivahetuse kohtades on endiselt tuli takus. Foto: Marko Saarm / Sakala

Kevadiste löökaukude ja tolmu käes vaevlev Tallinn tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku vähendada naastrehvide kasutamise aega ja alustas ühtlasi lamellrehvide propageerimist.

Tallinna teede lagunemine ja löökaugud on igakevadine probleem, mis paljudel autojuhtidel harja punaseks ajab. Kuigi teid parandatakse kevadel ja suvel jõudsalt, siis löökaukude tekkel ei paista meie kliimas lõppu olevat. Nüüd on kommunaalamet otsustanud asuda võitlusesse naastrehvidega, mis teid lõhuvad.

«Tallinna kommunaalamet tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku vähendada naastrehvide kasutamise aega. Ettepaneku kohaselt oleks kevadperioodil lubatud naastrehve kasutada mitte kauem kui 31. märtsini. Lisaks ministeeriumile tehtud ettepanekule otsustas Tallinn propageerida ka lamellrehvide kasutamist,» ütles Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg.

Ettepanek tehti lähtuvalt mitmest uuringust, mis Eestis ja lähiriikides on läbi viidud. Mõni aasta tagasi viidi näiteks Helsingi linna ehitusameti eestvedamisel läbi uuring, milles võeti luubi alla lamellrehvide kasutamine ja sellest tulenev liiklusohutus. Uuringu lõpparuandes tõdeti, et naastrehvide põhjustatud teede kulumine tõstab sissehingatavate tahkete osakeste kontsentratsiooni õhus. See aga omakorda rikub sisse hingates oluliselt tervist.

Lisaks tolmu tekkimisele suurendab naastrehvidega sõitmine ka teekatte uuendamise vajadust. Tallinna Tehnikaülikooli 2003. aastal tehtud uuringus tõdeti, et 100 kilomeetri läbimisel rebib naastrehvidega varustatud sõiduauto teekatte pinnalt 2,2 - 3,5 kg mineraalmaterjali ja sideaine osakesi ning liiklussagedustel 1000 autot ööpäevas arenevad teedel kulumisroopad sügavusega 3-4 mm aastas.

«Uurimusprogrammi lõpplahendina jõuti ka järeldusele, et sõidukijuhtide suhtumise muutumine lamellrehvide kasuks tooks kaasa koguni liiklusohutuse kasvu. Lamellrehvide kasutamine vähendab tagant otsasõite, kuna juhid valivad suurema pikivahe. Lisaks arendab lamellrehvidega sõitmine olukorrale vastava sõidukiiruse valimise oskust,» selgitas Sulg.

MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga korraldas 2014. aasta detsembrikuus Tallinnas ja Tartus operatsiooni, mõõtmaks sõidukite rehvimustrit ja -eelistust. Mõõtmise tulemusena selgus, et Tallinna linnas kasutab naastrehve 73,86 protsenti ja lamellrehve 24,62 protsenti sõidukijuhtidest.

Tagasi üles