Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Pomerants: Rail Balticu rajamist läbi Nabala looduskaitseala võib kaaluda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Nele-Mai Olup
Copy
Nabala karstiala lähedale jääv Tuhala nõiakaev.
Nabala karstiala lähedale jääv Tuhala nõiakaev. Foto: Mihkel Maripuu

Keskkonnaminister Marko Pomerants vastas rahandusministri pöördumisele, et Rail Balticu trassi viimist läbi Nabala looduskaitseala võib kaaluda ning viia ka läbi selleks vajalikud lisauuringud ja analüüsid, vahendas ERRi uudisteportaal ETV saadet «Aktuaalne Kaamera».

«See tähendab seda, et võib seda asja kaalumiseks võtta, aga see sõltub ju kõik tegelikult raudtee planeerijatest, on nad siis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis või kusagil mujal, et mis on need ajakavad, kas see on realistlik,» ütles Pomerants (IRL).

Rahandusminister Sven Sester (IRL) lähtub arvestustest, et trass läbi Nabala oleks kõige otsem ja selle ehitus läheks 70 miljonit eurot odavamaks.

Endine Nabala Keskkonnakaitse ühingu esimees, Saku vallavolikogu esimees Tanel Ots näeb selle taga, et Nabalat läbiv trassivariant taas päevakorda on kerkinud, kaevandusettevõtete lobitööd, kes ihuvad hammast Nabala kandi lubjakivi peale.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium vastas rahandusministri kirjale, et vajaduse ja realistliku perspektiiv olemasolu korral võib Nabala trassivariandi täiendava analüüsi läbi viia, kuigi see tähendab nii aja- kui rahakulu ning see ei tähenda praeguse trassieelistuse automaatset kõrvalejätmist.

Tagasi üles