Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Linnavolikogu kehtestas Tallinna taksodele piirhinnad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Taksod Viru tänaval.
Taksod Viru tänaval. Foto: Tairo Lutter

Tallinna linnavolikogu võttis tänasel istungil vastu määruse «Tallinna taksoveonõuded», mis muuhulgas pöörab tähelepanu taksode keskkonnasäästlikkusele ning kehtestab taksoveoteenuste piirhinnad.

Uue määruse kohaselt ei tohi takso sõidualustustasu olla rohkem kui 5,50 eurot. Sõidukilomeetri hind ei tohi ületada 1,10 eurot ning ajatasu ei tohi olla rohkem kui 24,20 eurot tunnis.

Linnapea ülesandeid täitva abilinnapea Taavi Aasa sõnul on Tallinnas vaja taksoturgu karmimalt kontrollida ning täna astuti selles suunas suur samm edasi.

«1. oktoobril jõustunud uus ühistranspordiseadus võimaldas Tallinnal asuda tegutsema taksoturul valitseva olukorra muutmiseks,» ütles Aas. «Olen väga rahul, et linnavolikogu kehtestas piirhinnad, millest kõrgemat hinda kliendi käest küsida ei tohi. Tegemist on väga olulise meetmega ohjeldamaks nn rööveltaksosid, mis võtavad klientidelt kordades kõrgemat tasu kui see on teistel teenusepakkujatel. Senine kord, mis jättis võimaluse utoopilisteks taksohindadeks, ei teinud au Tallinnale ega kogu riigile, leian et röövellike hindadega taksoteenust võib nimetada inimeste petmiseks.»

Aas rõhutas, et taksoveoteenustele piirhinna kehtestamine on Euroopas täiesti tavaline nähtus. «Oleme võtnud malli näiteks Soomest, kus taksoveoteenuste hinnakirja kehtestab statistikaamet ning seda vaadatakse vajaduse korral jooksvalt üle. Loomulikult arvestab ka Tallinn erinevate muutujatega, nagu näiteks mootorikütuse hinna kasv.»

«Oluliseks pean ka taksodele järgmise aasta 1. maist rakenduvat Euro 5 heitmenormi nõuet, mille eesmärgiks on puhtam õhk ning keskkonnasäästlikkus. Samasuguse nõude on kehtestanud ka Tartu linn. Neil taksoteenuse osutajatel, kelle sõiduk Euro 5 heitmenormile ei vasta, on võimalik teenust osutada kuni praeguse sõidukikaardi kehtivusaja lõpuni. Edaspidi peab aga taksoveo sõidukikaardi saamiseks sõiduk vastama Euro 5 heitmenormile,» lisas Aas.

Märksõnad

Tagasi üles