Teaduste akadeemia soovitab kaaluda võimalust Rail Balticu trassi projekteerimiseks läbi Nabala looduskaitseala, sellise ettepaneku tegi möödunud kuul rahandusminister Sven Sester, tuues põhjenduseks tõsiasja, et sirgena ehitatav raudtee oleks riigile märksa odavam, kirjutas ERRi uudisteportaal.
Teaduste akadeemia: Nabala looduskaitseala loomine polnud teaduslikult lõpuni põhjendatud
«Looduskaitseala loomine ei olnud nii suurena ja nende põhjustel, mida tol korral kasutati, teaduslikult lõpuni põhjendatud,» ütles Teaduste akadeemia president Tarmo Soomere, kelle väitel eksiti looduskaitseala loomisel ka maapõuseaduse nende punktide vastu, mis kohustavad loomise käigus hindama kaitsealusel territooriumil olevate loodusressursside väärtust.
«Akadeemia loomulikult ei sekku riigipoolt tehtavatesse otsustesse, küll aga on meie kohus esitada teadusel põhinevaid argumente ja juhtida tähelepanu sellele, kui argumentatsioon pole teaduslikult põhjendatud,» selgitas Soomere.
Nii Eestimaa Looduse Fond (ELF) kui Eesti keskkonnaühenduste koda peavad Rail Balticu rajamist läbi Nabala looduskaitseala lubamatuks.
Sellise trassivaliku poolt oleks samas näiteks Eesti Omanike Keskliit, kelle hinnangul koormaks see variant eraomandit ja inimesi kõige vähem.