Tallinna kesklinna valitsus soovib kulude kokkuhoiule viidates panna ööseks kinni Vabaduse väljaku jalakäijate tunneli, kuid linna transpordiamet keeldub seda kategooriliselt lubamast.
Transpordiamet keeldub sulgemast Vabaduse väljaku tunnelit
Kesklinna valitsuse hinnangul võiks tunnel olla suletud 23-7, sest see võimaldab kokku hoida kulutusi kommunaalteenustele ja mehitatud valvele. «Samas ei ole oluliselt takistatud jalakäijate liikumine üle väljaku,» märkis kesklinna vanema asetäitja Jüri Lump.
Kokkuhoidu soovib linnaosavalitsus saavutada aga seetõttu, et väljaku ümberehitustööde tõttu on tunneli kasutamine vähenenud ning seetõttu on kahanenud ka tunnelis asuvatelt äripindadelt saadav üüritulu. Samas on aga Lumbi sõnul kasvanud tunneli halduskulud.
Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo märkis, et Vabaduse väljaku tunneli ülesanne on tagada jalakäijate ohutu liiklus Kaarli puiestee ühes servast teise, välistades konflikti autoliikluse ja jalakäijate vahel. Ta lisas, et Kaarli puiestee mõlemal suunal kokku on seitse sõidurada.
Harjo sõnul on äärmiselt ekslik arvata, et tänases Tallinnas on öine liiklus hääbumas. Suure liiklusintensiivsuse tõttu töötab foor Pärnu maantee ja Vabaduse väljaku ristmikul ööpäevaringselt ning pidevasse töörežiimi lülitatakse ka Pärnu maanteel Viru tänava ristmikul olev jalakäijafoor, sest öösel on jalakäijaid nii palju, et autod ei saa enam sõita, tõdes ta.
«Transpordiamet keeldub kategooriliselt andma luba Vabaduse Väljaku jalakäijate tunneli sulgemiseks, sest alternatiivseid võimalusi Kaarli puiestee ületamiseks tunneli lähipiirkonnas ei ole ja rajada ei ole võimalik,» märkis Harjo.