Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Lauri Laats: haljasala pole autodele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Lauri Laats.
Lauri Laats. Foto: Toomas Huik

Tallinna linnavolikogu aseesimees Lauri Laats leiab, et viimastel päevadel palju kõneainet tekitanud keelatud parkimine haljasaladel ning selle eest määratud trahvid näitavad selget vastuolu autoomanike mugavuse ja linnakeskkonna korrashoiu vahel.

«Kas tegemist on nokk lahti-saba kinni olukorraga, kus korraga ei saa olla kortermajade juures kena haljastust ning sinna autosid parkida? Mõneti küll,» ütles Laats pressiesindaja vahendusel. «Mustamäe (ja ka teiste nn magalarajoonide) parkimisprobleemid tulenevad ajast, mil need majad ehitati. Toona ei eeldatud, et iga korteriomanik vajab vähemalt üht, veelgi enam kaht parkimiskohta. Niisiis ei mahu paratamatult kõigi elanike autod suure kortermaja ette ning olukord tuleb kuidagi lahendada. Kindlasti pole aga selleks lahenduseks haljasalale parkimine.»

Laats rõhutas, et on töötanud Mustamäe linnaosa vanemana ning teab, milliseid probleeme ja rahulolematust toovad endaga kaasa valesti pargitud autod. «Rääkimata haljasalade rikkumisest takistab isetegevuslik parkimine talvel lumekoristust ning operatiivsõidukite ligipääsu. Kahjuks on ka näiteid, kus päästeamet peab valesti pargitud autosid jõumeetodil teisaldama, et abivajajateni jõuda.»

«Paljud kortermajad on linnaga koostööd teinud, et parkimiskohtade defitsiiti vähendada, kuid paratamatult pole parkimiskohtade arvu võimalik lõpmatuseni suurendada ning autoomanikud peavadki leppima sellega, et sõiduk tuleb jätta kaugemal asuvasse parklasse ning seda ei saa ukse juurde parkida. Haljasalad on ja peavad jääma kortermajade ümbruse lahutamatuks osaks, mis tähendab, et nendesse tuleb ka heaperemehelikult suhtuda. Parkimine pole seal ju keelatud kiusu pärast, vaid põhjusega. Kui haljasalade kaitsmiseks on vajalik autoomanike trahvimine, siis tuleb seda ka teha,» lisas Laats.

Tagasi üles