Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Kokkupõrgete vältimiseks pandi Niine ristmikul üks sõidurada kinni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jonatan Karjus
Copy
Niine tänava ja Põhja puiestee ristmik
Niine tänava ja Põhja puiestee ristmik Foto: Eero Vabamägi

Põhja puiestee ja Niine tänava ristmikul kolmekordistus viimaste aastate jooksul liiklusõnnetuste arv. Seoses Kalaranna tänava avamisega leidis linn aga probleemile lahenduse, suleti üks sõidurada, mis tekitab esiti paraja ummiku, ent väldib külgkokkupõrgete võimaluse ristmikul.

«Tänaseks on avatud Kalaranna tänav, mille kaudu on võimalik sõita sadamasse ilma Skoone bastioni täisringi läbimata. Sellega seoses oli võimalus muuta Niine tänavat ohutumaks,» kommenteeris uut liikluskorraldust transpordiameti liikluskorralduse talituse juht Talvo Rüütelmaa.

«Niine tänaval oli põhiliselt kahte liiki õnnetusi: tagant otsasõidud ja külgkokkupõrked. Autojuhid ei osanud arvestada külggabariitidega,» selgitas Rüütelmaa. «Kui me vaatame, palju sealt sõidukeid ööpäeva jooksul läbi läks ja palju seal tagant otsasõite esines, siis ei olnud tagant otsasõitude arv võrreldes teiste ristmikega oluliselt suurem. Küll aga oli rohkem külgkokkupõrkeid. Lähtuvalt sellest, kuidas liiklejad sõitsid, pidasime sellist lahendust otstarbekaks »

Artikli foto
Foto: Eero Vabamaegi/

Transpordiameti poole pöördusid eilse päeva jooksul mitmed autojuhid, kes leidsid, et uus liikluskorraldus pikendab oluliselt sõiduaega ja tekitab ummikuid. Amet soovitas autojuhtidel kasutada vastvalminud Kalaranna tänavat, mille kasutamise võimalus pole veel päris hästi tavapärase marsruudiga harjunud autojuhtidele pärale jõudnud.

Ristmikul on käesoleva aasta augusti seisuga toimunud 30 liikluskindlustuse juhtumit. Võrreldes 2011. aastaga on liiklusõnnetuste arv kolm korda suurem, selgub Eesti Liikluskindlustuse Fondi statistikast.

Liiklusõnnetuste arv kasvas hüppeliselt 2013. aastal, kui ristmiku liikluskorraldus korraldati ümber.

Tagasi üles