Meediaekspert Hagi Šein leiab, et ettepanek hakata rahvusringhäälingus tasuta poliitreklaami edastama tekitab mitmeid küsimusi.
Šein: poliitreklaami lubamisel on kolm küsimärki
«Küsimusel valimistega seotud ideede- või isikureklaami tasuta lubamisel ERRis on vähemalt kolm aspekti – sisuline, rahaline ja regulatiivne,» ütles Šein.
Tema hinnangul on ERR valijate informeerimise ülesannet siiani peamiselt läbi arutelusaadete täitnud. Kui lubada ka valimisreklaami edastamist, võivad tekkida probleemid reeglistamise ja võrdsete võimaluste tagamisega, leiab Šein.
«Ega me täpselt ei tea, kuidas erakonnad selle uue võimalusega ümber käiksid ja kuidas valimisraha kulutaksid, aga mis peaks neil olema lisavõimaluse vastu end avalikus ringhäälingus positiivselt ja kriitikavabalt esitleda,» arvas meediaekspert.
Ka poliitreklaam on reklaam
Põhiküsimuseks on Šeini arvates aga reklaami regulatsioon rahvusringhäälingus. «Esiteks, kuidas tõlgendada seadust, mis keelab ERRis reklaami kui sellise. Poliitreklaamil on kõik reklaami tunnused olemas,» tõi ta välja.
Šein lisas, et probleemidest olenemata tasuks teemaga tegeleda ning juba idee läbimõtlemine selgitaks nii mõndagi.
Postimees kirjutas eelmisel nädalal, et rahvusringhäälingu nõukogu juht Andres Jõesaar näeb maksumaksja raha otstarbekamaks kasutamiseks võimalust enne valimisi ERRi kanalites edastada tasuta poliitilist reklaami.