Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Paldiski maanteel katsetatakse betoonteed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jonatan Karjus
Copy
Betoontee
Betoontee Foto: Raepress

Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelisele lõigule ehitatakse katse eesmärgil betoontee.

«Betoonkatendite ehitamine Tallinnas ei ole päris uus asi. Parim näide on Peterburi tee, mille vastupidavus on väga ilmekas.  Kuid 50 aastat on möödas ning miks mitte taastada Peterburi tee betoonkatend seekord juba uue tehnoloogiaga. Sellel eesmärgil tulebki saada tehnoloogilisi kogemusi ja monitoorida betoonkatendi vastupidavust reaalsele liikluskoormusele ning ilmastikuoludele,» ütles Tallinna Linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach.

Õigesti ehitatud betoonkate on väga pika kasutusajaga ning madalate hoolduskuludega.Tsementbetoonteede puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30 protsenti.

Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõigu ehitamisega, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teiselt poolt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st tööde korraldamise ja dokumenteerimise tänapäevast ehituse informatsiooni mudelit.

Paldiski maantee rekonstrueerimise hange, mis sisaldab kõiki teedeehituslikke töid (sademevee ärajuhtimise süsteemid, tänavavalgustus, sidekanalisatsioon, elektrikaabelliinid, liikluskorrldusvahendid ning haljastuse rajamine),  koosneb kolmest osast. 400-meetrisest asfaltbetoonlõigust, 540-meetrisest betoonkatendiga lõigust (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatavast valgustatud kergliiklusteest.

Betoontee lõigule ehitatakse 230-meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisele 310-meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastiga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täidetakse kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihvitakse.

Tallinna kommunaalameti korraldatud riigihanke Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimiseks võitis 1,8 miljoni eurose maksumusega Lemminkäinen Eesti AS. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa ehitab saksa allhankija.

Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet. «Nordecon ASi pakkumine oli mõnevõrra kallim,» sõnas Tallinna Linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach. «Mõlemad hankes osalenud ettevõtted kavatsesid betoonitööde teostamisel kasutada saksa allhankijat, koos vastavate seadmetega ja õppinud meestega.»

Hindamisel oli 80-protsendine osakaal hinnal ja 20-protsendine osakaal sisul ehk tööprogrammil. Hinnati töövõtja usaldusväärsust, kogemusi, tehnoloogiat jne. Tööprogrammi hindamiskomisjoni kuulusid eriala eksperdid  Andres Aavik, Tallinna Tehnikaülikooli professor, teedeinstituudi direktor;  Aivars Alt, Tallinna Tehnikakõrgkooli ehitusteaduskonna dotsent; Peep Koppel, Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja; Ilmar Link, Teede Projektijuhtimise AS juhatuse esimees ja Priit Willbach, tehnikateaduste doktor, Tallinna Linnakantselei vanemspetsialist. 

Tagasi üles