«Alatskivi jalakäijate sild on üks kahetsusväärsetest juhtumitest maanteeameti teede- ja sillaehituse lähiajaloos. Saame edukalt hakkama sadade objektidega aastas, kuid üksikute puhul peame tunnistama, et head lahendused jäävad venima,» ütles maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.
2013. aastal projekteeritud ja valminud ning 2014. aasta veebruaris lagunenud Alatskivi jalakäijate silla osas on läbirääkimised Taali sõnul kõigi osapooltega kestnud üle aasta.
«Nii projekteerija, ehitaja kui omanikujärelevalve on oma eksimusi tunnistanud, kuid maksumaksja vaatest hea kompromisslahenduseni, kuidas ja kelle kuludega sild taastatakse, pole omavaheliste läbirääkimiste käigus jõutud,» ütles Taal, kelle sõnul toimus viimane kohtumine esmaspäeval, 24. augustil.
«Maanteeameti tegevuse aluseks saab olla riigi raha otstarbekas kasutamine, võttes sealjuures arvesse liiklusohutust, looduskeskkonda, liiklussagedust ja muud puudutavaid tingimusi. Majanduslik motivatsioon, see, et maanteeamet ei hakka kinni maksma teiste osapoolte praaki, tähendab reeglina tööde venimist,» lisas ta.
Igasugused juriidilised vaidlused võtavad aega, kuid võivad Taali sõnul riigile lõpptulemusena tähendada miljoneid eurosid säästu.
«Maanteeameti jaoks on järelemõtlemise koht antud juhtumi puhul, milline on mõistlik tähtaeg vabatahtliku kokkuleppeni jõudmiseks ning millal tuleb pöörduda lahenduse leidmiseks kohtuvõimu poole. Samas teame, et kohus ei pruugi kiirendada lahenduseni jõudmist, kogemus näitab, et analoogsed kohtuvaidlused kestavad keskmiselt kuni kolm aastat,» ütles Taal.
Kiireim viis õiglase lahenduseni jõudmiseks on Taali sõnul seni olnud vabatahtlikult sündinud lahenduseni otseste läbirääkimiste käigus.