Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Bussijuht: liikluseeskirjast kinni pidades enam Saaremaa laevale ei jõua

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Virtsu sadam
Virtsu sadam Foto: Erik Prozes / Postimees

Saaremaa ja mandri vahet sõitvad bussijuhid kurdavad, et juuli lõpust on lahti läinud selline teeremont, et sõidugraafikust kinni pidada on võimatu.

Kuressaare ja Tallinna vahet sõitev bussijuht (täisnimi toimetusele teada) rääkis Postimehele, et juuli lõpust on kaks teelõiku remondis – Ääsmäe ja Riisipere kandis Harjumaal ja Üdruma kandis Läänemaal.  

«Tee olukord on selline, et seal kiiresti sõita ei saa, sest see lõhub bussi ära,» rääkis bussijuht, kelle kirjeldusel reguleerivad Üdruma lõigul liiklust kolm valgusfoori ning teisel lõigud reguleerijad.

«Miks pandi kaks lõiku remonti ühel ajal, kuigi ühe lõigu oleks võinud teha kevadel, et liiklust vähem koormata?» küsis bussijuht, kelle sõnul jõuavad bussid vaevu laevale.

On pidanud pileteid hüvitama

«Eile paarimees ütles, et jõudis sadamasse kaks minutit enne praami väljumist. Praamid meid ju tänapäeval ei oota,» ütles bussijuht, kelle sõnul kiruvad olukorda mitmed juhid.

«Ajaga me jääme väga kimpu. Kui peaksime sõitma nii nagu näevad ette liikluseeskirjad, siis me jääme kohe kindlasti praamist maha,» nentis bussijuht, kelle sõnul ei tule laevast maha jäädes nõutav puhkeaeg täis.

«Me peame kohe tagasi tulema hakkama, aga see on töö- ja puhkeaja seaduse rikkumine ja seda ei tohi teha,» selgitas bussijuht.

Ettevõtte Eesti Buss OÜ esindaja Marina Bachmann kinnitas, et Saaremaa teelõigu ehitus mõjutab bussigraafikut. «Kahjuks on sellest tulenevad muudatused sõiduplaanis aga üsna prognoosimatud. Meile on teetöödega seotud hilinemistega seoses esitatud ka mõningaid kaebusi, mille korral oleme kliendile piletiraha hüvitanud,» rääkis Bachmann, kelle sõnul annavad bussijuhid endast parima, et informeerida reisijaid kohe sõidu alguses võimalikest hilinemistest. Piletiostjaid teavitatakse ka kodulehel.

Reisijad peavad arvestama

Paremat lahendust bussifirmal pakkuda aga ei ole. «Reisiaegade muutmine on keeruline protsess, mis hõlmab nii korrektuure elektroonilistes info- ja müügikanalites, kui ka uute bussiplaanide ülespanemist infotahvlitele kogu trassi ulatuses. Graafikut on võimalik muuta vaid siis, kui sõiduaja muutus on prognoositav, ent antud juhul võib buss mõnel päeval hilineda rohkem ja teisel vähem. Seega on kahjuks tegu ajutiste ebamugavustega, mille puhul ei jää üle muud, kui oodata teetööde kiiret valmimist,» lisas Bachmann.

Bussifirma AS Sareta juhatuse liige Henno Liiv kinnitas samuti, et busside hilinemine on praegu igapäevane mure.

«Praamile on bussid jõudnud, aga õigel ajal Kuressaarest Tallinnasse küll ei ole jõudnud. Esiteks hilinevad praamid, sest uued praamid viidi ära, ja seejärel on teel valgusfoorid. Isegi 40 minutit hilines Tallinnasse ükspäev,» rääkis Liiv, kelle hinnangul tuleb praeguse olukorraga lihtsalt arvestada ja see ära kannatada.

«Inimesed peavad olukorraga leppima, muud ei midagi.»

Maanteeameti lääne regiooni ehitusvaldkonna juht Margus Eisenschmidt kinnitas, et remondis on kaks lõiku – Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla km 0,0-18,4 Ääsmäe-Riisipere lõik ning Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare km 21,4-29,2 Üdruma-Laiküla lõik.

Maanteeamet palub mõistvat suhtumist

Eisenschmidti sõnul alustati ehitamisega esimesel võimalusel peale projektdokumentatsiooni valmimist ja hankemenetluse lõppemist. «Kuna Eestimaa suvi on lühike, siis ei olnud võimalik töid erinevatele aegadele nihutada,» ütles Eisenschmidt.

Ta lisas, et Ääsmäe-Riisipere lõigu rekonstrueerimisel kasutatakse ainult reguleerijaid ja liiklustakistused on minimaalsed. «Kuna Üdruma-Laiküla lõigul on vaja teostada suuremahulisemaid töid ja tööde teostamise aeg on piiratud, teostatakse töid mitmel lõigul korraga, liiklust reguleeritakse fooridega ja tipptundidel ka reguleerijatega.»

Maanteeamet palub kõigil liiklejail mõistlikku suhtumist ja kannatlikkust, kuna teede remonttöid teostatakse hilisema sujuvama ja ohutuma liikluse nimel.

Go Busi Lääne piirkonna direktor Andrei Mändla ütles, et Saaremaa bussijuhid pole eriti kurtnud. «Tee-ehitust võetakse paratamatusena ning hilinemisi laevale pole esinenud.»

Tagasi üles