Enamik Tallinna vanalinnas liikuvatest velotaksodest on suurema mootoriga kui 0,25 kW, mis tähendab, et neid ei tohi liikluses kasutada.
Enamik Tallinnas sõitvatest velotaksodest on liikluses keelatud
Jalgratas võib olla varustatud elektrimootoriga, mille maksimaalne püsinimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti. «Kui jalgratas on lubatust suurema elektrimootoriga, siis seda ei tohiks kasutada,» ütles maanteeameti liiklusekspert Villu Vane. «Mopeediks muutuks ta siis, kui pedaalisüsteemi enam ei oleks.»
Tallinna tänavatel on probleemiks ka see, et paljud velotaksodest on laiemad kui lubatud. « Selliseid jalgrattaid võib liikluses kasutada tee omaniku nõusolekul ja tingimustel,» lisas Vane.
Liiklusseadus ütleb, et jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil. Kaherattalise jalgratta suurim lubatud laius on 0,8 meetrit ning kolme ja enama rataste arvuga jalgratta suurim lubatud laius on 1,25 meetrit.
Jalgrattaks klassifitseeritavad velotaksod peavad liiklema jalgratturi reegleid järgides ning nende varustus ja tehniline seisund vastama jalgrattal nõutule.