Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Tallinn keelab vanalinnas velotaksod

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jonatan Karjus
Copy

Alates 15. augustist keelab Tallinn vanalinnas velotaksod. Põhjuseks tuuakse see, et kevadest sügiseni hõlmavad välikohvikud niigi suure osa vanalinna avalikust ruumist ning keeluga tagatakse jalakäijatele suurem ohutus.

Liiklusseaduse järgi on kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, käsitletavad jalgratastena. Täna liiklevad  jalgratastega sõiduteenust pakkuvad ettevõtjad vanalinnas suures mahus aladel, kus linn on seadnud eri õigusaktidega piirangud nii autoliikluse, reklaami kui kaubanduse osas. Jalgrattaga tasulise sõiduteenuse osutamist seevastu ei reguleeri veel ükski õigusakt. 

Tõsiseks probleemiks on paljude kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust, juhtide käitumine. Nad rikuvad erinevaid õigusakte ning kõikvõimalikul moel kauplemise head tava – näiteks kannavad kooskõlastamata reklaame. Jalakäijate liikumisalas ringi sõitvad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seavad vale sõidukiirusega ohtu inimeste elu ja tervise ning tekitavad ummikuid, nende parkimine on juhuslik ning korrapäratu.

Kui Raekoja platsil on tavataksode parkimine keelatud, pargivad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, sealsamas kümnete kaupa, takistades nii inimeste liikumist. Kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust, juhid müüvad suveniire ja sageli mängib ülemäära vali muusika.

Paljude kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust, visuaalne väljanägemine on vanalinna sobimatu. Liiklusseaduse järgi ei tohi jalgratas olla laiem kui 125 cm, samas on paljud neist 160  cm laiused.

Tallinna Kesklinna Valitsus on tegelenud selle probleemi ohjeldamisega enam kui kümme aastat ning on seisukohal, et nende tegevuseks on vaja välja töötada vastav regulatsioon.

«Leiame, et kolmerattaliste jalgrataste reisijateveoteenuse arendamine on atraktiivne ja tänuväärne projekt, kuid peame mõistlikuks selle teenuse lubamist väljaspool UNESCO kultuuripärandi nimekirja kuuluva vanalinna piire,» seisab 2004. aasta juunis  Kesklinna valitsuse poolses pöördumises. Toona tegutses Tallinna vanalinnas seitse kolmerattalist jalgratast, millega osutati reisijateveoteenust. Tänaseks on nende arv  kasvanud enam kui  kümme korda.

«See on väga tervitatav,» ütleb Kesklinna vanem Alar Nääme. «Kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, on ületanud vanalinna taluvuse piiri. Pärast seda, kui oktoobris jõustuv ühistranspordiseadus annab Tallinna linnale pädevuse  motoriseerimata transpordivahendite, sh jalgrattaga tasulise sõitjateveo  tegevust reguleerida, oleme nõus  neist umbes kümmet vanalinna lubama, kuid  seda juba vastavalt meie poolt kehtestatud reeglitele.»

Tagasi üles