Valk: Ja kus on minu elus privaatsuse piirid?
Ugur: Mida peaksin hoidma enda teada ja mida peaksin hoidma enda teada selleks, et teistele mitte haiget teha?
Mida teha, et inimesed ei läheks mõtlematult «Tõehetke» endale haiget tegema?
Ugur: Selles saates on piits ja präänik, me oleme rääkinud rohkem piitsast. Aga inimesed lähevad saatesse prääniku pärast. Issand, see on ju nii lihtne – vastad küsimused õigesti ja saad raha!
Muide, mitte keegi Ameerika saates ei ole suutnud võtta maksimumvõitu, 500 000 dollarit.
Ugur: Tean, aga saate reklaam seda ei ütle. Inimesed mõtlevad, et siin on teemaks oma elu, oma suhted – asi see tõtt rääkida ei ole.
See, mida inimesed saatest kaasa saavad, on avalikkuse piits ja moraalne kassiahastus. Piitsa mõjutada on väga keeruline, aga oleks võimalik veenda, et inimesed, enne kui nad prääniku alla neelavad, vaataks, mis seal sees on.
Küsimus on meediapädevuses, et inimesed oskaks saate reklaami kohta esitada küsimusi: millest see reklaam vaikib, mida see reklaam ei ütle? Või kui ma lähen saatesse, millised võiksid olla tagajärjed?
Siin on vaja puhast, selget, haljast meediaõpetust. Teadmist selle kohta, kuidas tehakse saadet ja reklaami, kuidas korjatakse reitingut.
Valk: Samuti on vaja sotsiaalseid oskusi, et ära tunda inimestega manipuleerimist. Vaja on õppida ennast jälgima ja ennast kehtestama.