Haridus-ja teadusministeeriumi hinnangul on suurtähtede kasutamine lugemisõppe algfaasis õigustatud, kuid kirjatähtedele üleminek ning vastav õpe tuleb õigesti ajastada.
Haridus- ja teadusministeerium: üleminek suurtelt tähtedelt väikestele tuleb õigesti ajastada
«Selge on see, et mõlemaid tähti on vaja tunda, kuid väikelastel on lihtsam omandada ikkagi eelkõige suuri trükitähti ning moodustada sõnu ja lugeda suurtähtedes,» ütles haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna nõunik Tiina Kivirand.
Kivirand nõustub samas, et pikemaid sõnu tuleks lugeda väiketähtedes ning tema sõnul on suurte trükitähtede õpetamise kõrval oluline õigeaegselt alustada ka kirjatähtede lasteni viimist. «Üleminekuperiood koolides on tavaliselt lühike ning kui lugema hakatakse juba pikemaid sõnu, siis seda tuleks tõepoolest teha juba väikeste tähtedega,» sõnas ta.
«Kui õpetajad oskavad õppeprotsessis üleminekuaja õigeaegselt ära tabada siis ei tekita tähtede suurus Eesti laste lugema õppimisel probleeme,» kirjeldas Kivirand õpetajate rolli, lisades et väiketähtede õpetamise ajastus ja viis sõltuvad konkreetsest pedagoogist. «Ma ei näe põhjust, et peaksime olemasolevat süsteemi kuidagi muutma hakkama,» lisas ta.
Nõuniku sõnul on lugema õppimisel ja tekstist arusaamisel kõige olulisem see, et koolis kasutatavad tekstid arvestaksid Eesti lapse arengulisi ja eakohaseid norme.