Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Ametiühing kuulutab kriisieelse aja naasmist Tallinna ühissõidukijuhtidele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi
Copy
Kopli tramm.
Kopli tramm. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Transpordi ametiühingu teatel said nad sel nädalal Tallinna linnavalitsuselt kinnituse, et bussijuhtide palgamäärad, mida majandussurutise tõttu kärbiti umbes 10 protsenti, taastuvad jaanuarist kriisieelsele tasemele ning ka trolli- ja trammijuhid saavad algse täistöömahu tagasi.


Sissetulekud siiski täielikult ei taastu, sest sõidukijuhtidel puudub võimalus endises mahus ületundide tegemiseks, teatas ametiühing.

Tallinna abilinnapea Taavi Aasa ja transpordiameti juhataja Andres Harjoga kohtunud ametiühingudelegatsioon kinnitas eile autobussikoondise (TAKi) ning trolli- ja trammikoondise (TTTKi) töötajatele, et linnavalitsus peab kõigi eelduste kohaselt kinni ametiühinguga sõlmitud kokkulepetest ning ettevõtetele eraldatakse piisavalt raha palkade ja töömahtude taastamiseks uue aasta algusest.

Eelmise aasta suvel vähendati TTTKi sõidukijuhtide töökoormust 10 protsendi võrra. Tallinna autobussikoondises kärbiti töötajate lisatasusid selle aasta märtsist. Kokku kaotasid mõlema firma töötajad ajutiselt umbes 10 protsenti palgast.

Lisaks olid kohtumisel linnavalitsusega arutlusel ka eurole ülemineku ja sotsiaalsete töökohtadega seonduvaid probleemid. Ametiühing toetab sotsiaalsete töökohtade programmi jätkumist, kuid soovib näha nende töökohtade muutumist efektiivsemaks.

Ametiühingu Põhja-Eesti koordinaatori Alexander Martynenko sõnul võiks inimesi rakendada enam veeremi koristamisesse ja kinnisvara hooldusesse.

Transpordi ametiühingul on kehtiv kollektiivleping TAKi ja TTTKiga, mis tagab bussi-, trammi- ja trollijuhtidele sotsiaalsed garantiid ja kindla sissetuleku.
 

Tagasi üles