Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Michal päris seoses batuudiõnnetusega ametkondadelt aru

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Georgi Beltadze
Copy
Kristen Michal
Kristen Michal Foto: Jaanus Lensment

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal päris oma alluvatelt aru, mida teha teisiti, et Tõrvandis kahe lapse elu nõudnud tragöödia enam ei korduks.

Michal saatis järelpärimise tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve ametile, millised oleksid ametkondade ennetavad meetmed selliste õnnetuste vältimiseks.

«Õnnetuse põhjuste uurimise järel saab hoolitseda, et selliseid asju enam ei juhtuks,» ütles minister, kelle sõnul hoolikas suhtumine seadmetesse ja atraktsioonidesse, mida pakutakse, on kindlasti õnnetuste ärahoidmise võtmeks.

«Tehnilise järelevalve amet saab hinnata seadmete ohutust, millega üldse Eestis teenuseid osutada lubatakse ja tarbijakaitseamet saab kindlasti ka tulevikus teha kontrolle, et vajalik hoolsus ja selged juhised klientidele teenuste pakkumisel oleks tagatud,» lisas Michal.

Ohutuse peab tagama teenuse pakkuja

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Pille Kalda sõnul ei ole batuutide puhul ohutuse nõudeid õigusaktidega spetsiifiliselt reguleeritud. «Lähtuda tuleb üldisest ohutuse regulatsioonist, mis sätestab, et osutatud teenus või kaup peab olema ohutu,» ütles ta.

Sama kinnitas ka tehnilise järelevalve ameti avalike suhete peaspetsialist Anu Võlma.

Vastavalt tarbijakaitseseadusele peavad kaup ja teenus vastama kehtestatud nõuetele, olema sihipärasel kasutamisel ohutud tarbija elule, tervisele ja varale ning selliste omadustega, mida tarbija tavaliselt õigustatult eeldab.

«Avalikkusele suunatud, sealhulgas tasuliste teenuste puhul peab ohutuse tagama teenuse pakkuja,» lausus tarbijakaitseameti kõneisik, lisades, et batuudi nagu ka teiste atraktsioonide rendi ja kasutuse puhul on põhivastutus teenuse pakkujal ja kasutajal, kes peavad veenduma, et nii selle püstitamine kui ka kasutamine oleks ohutu.

Sel aastal viis kontrollkäiku

Kalda märkis, et tarbijakaitseamet on seni kontrollinud statsionaarsetes tasulistes mängukeskustes, peaasjalikult siseruumides, et atraktsioonide kasutamine oleks ohutu.

«Järelevalve käigus kontrollime, et atraktsioon oleks kinnitatud, et oleks olemas pehmendusmatid ning et oleks olemas teave atraktsiooni ohutuks kasutamiseks,» kirjeldas Kalda kontrollkäike.

Sel aastal on tarbijakaitseamet teinud viis kontrollkäiku ning ühel puhul avastati puudusi õhkbatuudi osas, sest selle kate oli osaliselt rebenenud, mis võis tekitada sellesse takerdumise ohu. Amet tegi ettevõttele ettekirjutuse puuduste kõrvaldamiseks ning ettevõtte tegi batuudi korda.

Ei suuda täielikult välistada õnnetuste juhtumist

Kalda lausus, et mitte ükski regulatsioon ega muu seadusandlik tegevus ei suuda täielikult välistada õnnetuste juhtumist. «Õnnetusi aitab ära hoida müüjate, teenusepakkujate ning kasutajate teadlikkus võimalikest ohtudest, nende maandamine ning ohutust prioriteediks seadmine,» rääkis Kalda.

Tarbijakaitseamet märkis oma kirjas ministrile, et ennetava meetmena pöördub amet teenusepakkujate, avalike ürituste korraldajate, kohalike omavalitsuste ja teiste poole ning koostöös tehnilise järelevalve ametiga juhitakse tähelepanu ohutuse ja riskide praktilise maandamise võimalustele.

«Jooksva kontrolli käigus laatadel ja muudel avalikel üritustel  kontrollime muuhulgas ka atraktsioonidega teenuse osutamise nõuete täitmist. Vajadusel kaasame ka teisi riigiasutusi vastavalt nende pädevusele,» ütles Kalda.

Tagasi üles