Haridusministeeriumi õppekavade talituse juhataja Ain Tõnisson arvas, et hindamissüsteem Eesti koolides teiste riikidega võrreldes liiga range küll ei ole. «Ajalooliselt on see paika loksunud ja otseselt ei saa öelda, et pandud hinded oleksid ebaõiglased,» märkis ta.
Oma oskuste ja hinnete taset teiste koolide omadega saavad õpilased võrrelda mitu korda kooliaja jooksul - tasemetööd tehakse 3. ja 6. klassis, riiklikke lõpueksameid 9. ja 12. klassis. «Sealt on näha pilt, kus sa üldisel skaalal oled. Lisaks tehakse rahvusvahelisi TIMS ja PISA uuringuid,» lisas Tõnisson.
Konkreetselt koolis toimuva hindamise mõttes on aga Tõnissoni sõnul õpetaja küllaltki autonoomne: «Minu enda arvamus on, et eelkõige põhikoolis ongi mõtet jääda selle juurde, et õpetajal on suur roll otsustuses, millal mis hinde ta paneb. See kõik sõltub sellest, missuguse taseme ja huvidega ning kui virgad-laisad või milliste huvidega õpilased parasjagu klassis on.»
Tõnissoni sõnul on eesmärk pigem see, et õpilane saaks hilisemas elus hästi hakkama, mitte see, et hinde «neli» väärtus oleks igas koolis täpselt sama. «Hindamine pole eesmärk omaette, vaid see on abistav riist millegi muu saavutamiseks,» leidis ta.
Põhikool ja gümnaasium eristuvad Tõnissoni sõnul üldise eesmärgi poolest ning see peab väljenduma ka hindamises. «Põhikoolis on olulisim, et õpilane oleks üheksa aastat turvalises keskkonnas, talle antakse kaasa teatud pakk teadmisi, millega elus toimetada, siis valdav enamus õpilasi peab saama selle väärikalt lõpetada. Siis pole mõtet minna hindamisega liiga hulluks kätte,» arutles ta.