Reisilaeva Lisco Gloria tulekahjus hävinud kuue Eesti kaubaauto ja neis olnud kauba omanikud peavad arvestama sellega, et kindlustus neile tõenäoliselt kahju ei hüvita.
Tules kauba ja autod kaotanud jäävad tühjade pihkudega
Nii ennustab õnnetuses suurimat kahju kannatanud DSV Transport Eesti juht Jaan Lepp, kellel jäi reedel Saksamaa vetes põlenud laevale neli treilerit kaubaga.
«Vedaja vastutuskindlustuse alla see juhtum ei mahu, sest siin ei ole tegemist maanteel või kauba laadimisel toimunud õnnetusega,» ütles ta. «Mereveo konventsioon on aga väga laevaomanike keskne ja tehtud nii, et sisuliselt ei vastuta laevafirma millegi eest.»
Lepa sõnul on laevasõidu puhul olemas mõiste «üldine avarii», mille puhul peavad sellega seotud kaubavedajad õnnetuse likvideerimiseks tehtud kulutused hiljem ise solidaarselt hüvitama. «Peavalu tuleb siit kindlasti palju,» ennustas ta.
Eesti suurimal kaubavedajal DSV Transpordil oli Leedu lipu all sõitnud laeval neli treilerit, mille transportimiseks oli firma sõlminud alltöövõtu lepingud erinevate Eesti autoveofirmadega.
«Kaupa oli Belgiast, Hollandist, Saksamaalt. Ei midagi ülihinnalist – segakoorem, kus näiteks ka kirikule mõeldud humanitaarabi, siis üks pakkematerjali koorem, metallikaupa ja muud. Ei mingit kosmosetehnikat või muud sarnast. Eks ma pean esmaspäeval (täna – toim) kauba omanikele teada andma,» lubas Lepp.
Tema sõnul on see ettevõttele teine suurem löök. «Estonia põhjaminek 1994. aastal oli esimene, siis jäime ühe hetkega ilma kolmest treilerist,» rääkis ettevõtja.
Lepa kinnitusel ei tähenda see nende jaoks maailma lõppu, sest ettevõttele kuuluvast 200 treilerist nelja kaotamine on võimalik üle elada.
«Meid see rivist välja ei löö. Palju tõsisemaks löögiks võib see saada väikestele autovedajatele, kellel ongi ettevõttes üks või kaks autot, mis nüüd sinna tulle jäid,» rääkis DSV Transport Eesti juht.
Lepa sõnul oli Saksamaalt Kielist Leetu Klaipedasse teel olnud reisilaev transpordifirmade seas nii populaarne seetõttu, et nii tuleb lihtsalt odavam.
«Maad mööda läbi Poola sõita on kallim kui laevaga tulla. Lisaks lubab laevasõit kaupa vedavatel veoautojuhtidel vahepeal ka puhata,» rääkis ettevõtja.
Tulekahju järel laevalt päästetud kuue Eesti veokijuhiga on välisministeeriumi kinnitusel kõik korras. Tõenäoliselt jõuavad mehed tagasi koju täna.