Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387
Saada vihje

Tallinn plaanib Balti jaama juurde rajada maa-aluse bussiterminali

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pildil olev Rannamäe tee lõik võib tulevikus minna likvideerimisele ning Tornide väljaku pargiala laieneks ka praeguse bussipeatuste ning parkla alalel.
Pildil olev Rannamäe tee lõik võib tulevikus minna likvideerimisele ning Tornide väljaku pargiala laieneks ka praeguse bussipeatuste ning parkla alalel. Foto: Küllike Rooväli

Tallinn kavatseb Balti jaama juures olevate bussipeatuste asemele rajada maa-aluse bussiterminali, kus hakkavad peatuma trollid ning nii linna sisesed kui ka maakonna bussiliinid.

Idee elluviimiseks otsib linn praegu konkursiga arhitektuuribürood, kes Balti jaama, Kopli tänava, Suurtüki tänava ja Rannamäe tee vahelise ligi 4,5 hektari suuruse ala detailplaneeringu koostaks.

Linnaplaneermise ameti tellimusel koostatud ning planeeringu aluseks oleva ideelahenduse järgi ehitataks nii trolli- kui ka bussipeatusi hõlmav maa-alune terminal vastu Balti jaama lähirongide paviljoni hoonet.

Plaan näeb ette ka seda, et tulevikus võiks kaaluda ka rongide viimist Balti jaamas maa alla, et maapinnale jääks avalikuks kasutuseks väljak ning maa all oleks terviklik rongi- ning bussiterminal.

Ideelahendus pakub välja ka selle, et Rannamäe tee lõigu Nunne tänava ja Suurtüki tänava vahel võiks täielikult likvideerida ning muuta see tavaliseks pargiteeks Tornide väljaku alal. See võimaldab Tornide väljaku pargiala laiendada ka praeguse bussipeatuste ja parkla alale ja tulevase bussiterminali peale kuni Põhja puiesteeni välja.

Samuti näed ideelahendus ette Põhjaväila viimist Suurtüki tänavast kuni Balti jaamani tunnelis.

Millal linn kogu ehituse ette võtab ja sealne piirkond tundmatuseni muutub, on hetkel veel teadmata. Ala detailplaneering peaks valmis saama tuleva aasta 30. detsembriks. 

Tagasi üles