Tänavu aprillis teist aastat toimunud sinilille heategevuskampaaniaga koguti vigastatud veteranidele ja teistele taastusravikeskuse patsientidele vajaliku kõnniroboti ostuks 100 235 eurot.
Sinilille kampaaniaga koguti kõnniroboti ostuks üle 100 000 euro
Sinilille heategevuskampaania kutsus inimesi üles kandma sinilille rinnamärki veteranide toetuseks ning tegema annetuse Haapsalu neuroloogilisele rehabilitatsioonikeskusele vajaliku kõnniroboti ostuks.
«Ennekõike on meie eesmärgiks aidata sinililledega kaasa veteranide ja nende panuse väärtustamisele ühiskonnas. Selle nimel aitas meid tänavu palju rohkem vabatahtlikke, ettevõtjaid ja riigiasutusi. Me nägime veel enam inimesi rõõmu ja uhkusega sinilille kandmas. Kõik see kokku rõõmustab ja innustab traditsiooni jätkama,» ütles nooremveebel ja veteran Rasmus Penno, kes on üks heategevuskampaania eestvedajatest.
Sinilille märke müüdi seoses veteranipäeva tähistamisega 9. aprillist kuni 3. maini, kuid lõplikud kokkuvõtted valmisid juuni alguseks. Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing tänas täna kõiki kampaania vabatahtlikke ja panustajaid vastuvõtuga Kaitseministeeriumis.
Kampaania rahaliseks eesmärgiks oli tänavu koguda vähemalt 80 000 kuni 100 000 eurot, et osta Haapsalu Neuroloogilisele Rehabilitatsioonikeskusele selja- ja peaaju kahjustuste tõttu tekkinud halvatuse raviks vajalik kõnnirobot. Enamus annetusi koguti sinilille märkide müügist, kokku osteti märke 50 000 ringis. Märke valmistavad käsitööna SA Hea Hoog vahendusel vaimsete ja psüühiliste erivajadustega inimesed üle Eesti.
«Sinilille kampaania tegeleb tõesti mitme vajaliku teemaga meie ühiskonnas. Esmalt on rõõm näha, et veteranide tunnustamine on oluline niivõrd paljudele. Muidugi teeb meile suurt heameelt, et annetused lähevad meie abiga taastusravi edendamisele. Kuid sama tähtis on olnud ka puuetega inimestele väärt töövõimaluse andmine sinilille märkide valmistamisega. Suur tänu kõigile, kes on oma panuse andnud,» lisas Haapsalu neuroloogilise rehabilitatsioonikeskuse juht Priit Eelmäe.
Heategevuskampaaniat Eesti Kaitseväe ja Kaitseliidu veteranide ning nende lähedaste toetuseks viivad koostöös ellu Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing ning Naiskodukaitse. Kampaania elluviimist toetasid tänavu SEBE, Selver, Rahva Raamat, Olerex, Itella, R-Kiosk, Tallinna Lennujaam, Estonian Air, Forum Cinemas, JCDecaux, Postimees, Tallinna kesklinna valitsus, Swedbank, kaitseministeerium ja kaitsevägi.