Taltsi väitel on lapsed reaalkooli tulnud just selleks, et saada matemaatikas ja teistes reaalainetes tugev põhi alla ning minna seejärel kõrgkooli füüsikat, keemiat, bioloogiat, geenitehnoloogiat või midagi muud sellist õppima. See tähendab, et matemaatika õpetajalt oodatakse tavapärasest süvenenumat suhtumist oma ainesse.
Taltsi peetakse pedagoogiks, kellel on suur kirg õpetada matemaatikat. Õpilastele on hinnatud õppematerjalide varasalveks tema kodulehekülg, kuhu õpetaja on üles pannud vanu kontrolltöid ja muud vajalikku.
«Eks matemaatika õppimine sõltub paljuski sellest, kuidas ainet õpetatakse ning mida saada tahetaks,» ütles Talts. «Kõik algab tõsiasjast, kui lihtsaks ja arusaadavaks teooria teha ning kuidas seda igapäevaelu ja ümbritsevaga seostada. Kui sa asjast aru saad ja oma naha peal koged, siis jääb see sulle ka külge.»
2006. aasta matemaatika riigieksam oli Taltsi sõnul tõesti raske, kuid viimastel aastatel enam mitte. Kui õpilane on regulaarselt õppinud, siis ei tohiks tal eksamil läbisaamisega probleeme tekkida. Raskusi võib ette tulla neil, kes lahendavad ainult riigieksami ülesandeid ega püüa tungida matemaatika sisusse. Ülesannete sõnastus on ju igal aastal erinev. Kolme aasta pärast muutub matemaatika kohustuslikuks riigieksamiks.