Limonaadipäeval tutvusid lapsed ettevõtlusmaailmaga, võisteldes isetehtud limonaadi valmistamises ja müügis.
Fotod: Limonaadipäev õpetas lastele ettevõtlust
Rotermanni kvartalis avasid nädalavahetusel oma müügiletid kümme usinat tiimi, kes koostasid Limonaadipäeva tarvis äriprojekti, kus alates limonaadileti ehitamisest kuni klientide ligimeelitamiseni oli kõik laste endi mõeldud ja tehtud. Kulud tuli arvestada äriprojekti sisse ja võitjaks tuli see, kes suutis teenida kõige suuremat kasumit.
Parima müügitulemuse saavutas tiim Chill-ers, kelle kasum ulatus 80 euroni. Lisaks oli Chill-ersi müügilett teiste seast kõige silmapaistvam. Žürii hinnangul pakkus parima maitsega limonaadi tiim Mullinaut, kuid meeldejäävad olid ka tiimide Soolane Kurk, Bandiitide Puhvet, RABAR ja Näljane Röövik limpsid. Kõige terviklikum kontseptsioon oli tiimil RABAR.
Limpside maitset ja meeskondade äritegevust hindas žürii, kuhu kuulusid Arengufondi StartUp Estonia juht Mari Vavulski, Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni EstBAN tegevjuht Heidi Kakko, Just Filmi juht Mikk Granström ning limonaadikoguja ja limonaadiblogi pidaja Marko Matvei.
Korraldajate sõnul on Limonaadipäeva eesmärk edendada laste ettevõtlikku vaimu. «Järjekordne Limonaadipäev täitis imehästi oma eesmärgi,» märgib üks Limonaadipäeva korraldajatest, Arengufondi valdkonnajuht Raul Ennus. «Lastel näod särasid ja ettevõtlikku vaimu ning kavalaid turutestimise nippe jätkus rohkem, kui oskasime oodata. Eesmärgiks on Limonaadipäev viia järgmistel aastatel üle Eesti, aga selles osas veel vara täpseid kommentaare anda,» lisas Ennus.
Limonaadipäev on USAst alguse saanud õppeprojekt lastele, millega nad õpivad oma ettevõtet tegema. Limonaadipäeva korraldasid Eesti Startupi Juhtide Klubi, Eesti Äriinglite Assotsiatsioon EstBAN ja Eesti Arengufond. Üritust toetasid Bollywoodi terrass, Mack Bar-B-Que, Pure Line ning Eesti suurim laste ja noorte filmifestival Just Film. Päeva juhtis Urmas Vaino ning toredaid hetki jäädvustas Ardo Kaljuvee.