Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Piinlik lugu riigi autopargiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Allikad: Tauno Tuisu magistritöö «Eesti ametiasutuste sõidukikulude vähendamise võimalused», TTÜ 2015, Maanteeamet

Eesti riigil on oma masinapargist puudulik ülevaade, hankeid ametiautode ostuks teevad asutused ükshaaval ja majandavad saadud neljarattalisi ebaefektiivselt. Tegelikult saaks sõidukite iga-aastaseid otsekulusid 28,3 protsendi ehk 19,3 miljoni euro võrra vähendada, kui riik muudaks seadust ja asuks otsima mastaabisäästu.

Sellisele järeldusele jõudis eile Tallinna Tehnikaülikoolis magistritöö kaitsnud Tauno Tuisk, kelle lõputöö kannab ambitsioonikat pealkirja: «Eesti ametiasutuste sõidukikulude vähendamise võimalused». Igapäevaselt politsei- ja piirivalveameti (PPA) peadirektori asetäitja ametit pidava mehe kava pole pelk kärpeplaan, vaid mitmeastmeline mudel, kuidas hoida riigi autopargi baaskuludelt kokku suuri summasid, ilma et avalik teenus kuidagi kannatada saaks.

Lühidalt: lõpp pidevale avaliku sektori autopargi uuenemisele kohustuslikus korras. Ametiautod peaks teenima järjest kümme aastat või kuni 250 000 kilomeetri täitumiseni. Iga ametisõiduki aastaseks keskmiseks kohustuslikuks läbisõiduks võiks määrata 25 000 kilomeetrit. Sellest vähem läbivad autod tuleks lugeda mittevajalikeks ning kokku tõmmata. Iga ametiauto käike valvaks tulevikus GPS ja ametnike erasõitudele koidaks lõpp.

Tagasi üles