Kokku peaks Eesti kahe meetme raames võtma vastu 1064 pagulast.
Justiitsministeeriumi hinnangul on arusaamatu, kuidas jõuti Eestile pakutud kvootide puhul selliste arvudeni.
Euroopa Komisjoni teatel on kvootide arvestamisel lähtutud neljast põhilisest kriteeriumist. 40 protsendi ulatuses arvestatakse liikmesriigi rahvastiku koguarvu, 40 protsendi ulatuses sisemajanduse kogutoodangut, 10 protsendi ulatuses tööpuuduse taset riigis ja 10 protsendi ulatuses riigis esitatud asüülitaotluste arvu ja ümberasustatud põgenike arvu miljoni elaniku kohta aastatel 2010-2014.
Komisjon on pakkunud Eesti ümberpaigutamise kvoodiks 1,76 protsenti põgenikest ja ümberasustamise kvoodiks 1,68 protsenti põgenikest. Justiitsministeerium märkis, et Euroopa Komisjon ei lähtunud püstitatud nelja kriteeriumi kaaludest, seetõttu ei ole Eesti jaoks arvutatud kvoot proportsionaalne rahvastiku ja sisemajanduse kogutoodangu osakaaludega.
«Eesti rahvastik moodustab Euroopa Liidu rahvastikust 0,26 protsenti ning sisemajanduse kogutoodang 0,14 protsenti, mõlemad karakteristikud kokku määravad ära 80 protsenti arvutatavast kvoodist. Seega võiks väga üldise tuletuskäigu alusel väita, et Eesti kvoot peaks olema kindlasti väiksem. Komisjoni ettepanek kvoodi osas on seitse korda suurem kui algandmetest ja püstitatud kaaludest tuleneda võiks,» leiab justiitsministeerium.
Kokku peaks Eesti kahe meetme raames võtma vastu 1064 pagulast. Kui justiitsministeeriumi hinnangul on Eestile arvestatud kvoot seitse korda väiksem, siis oleks Eesti osa 152 pagulast.
Valitsuskabinet arutab põgenikekvootide teemat homme.