Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

EXO Neutrino: lõbus masin, mis kulub marjaks ära suviste teeremontide ajal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Postimees testis Tallinna liikluses neli päeva Eesti esimest seeriatootmises olevat elektrimopeedi EXO Neutrino. Lõbus masin, millega suviste teeremontide ajal hullata.

 

EXO Neutrinot toodetakse Maardus, põhiliselt metallitöödele spetsialiseeruvas AS Favor tehases. Neutrino meenutab oma välimuselt pigem mootorratast kui tänaval liikuvaid rollereid, ent selles on miskit eriskummalist ja futuristliku – Star Wars´i meenutavat.

Neutrinol on täis-reguleeritav vedrustus ja hüdraulilised ketaspidurid nii ees kui taga. Lai juhtraud, ehtne motokrossi-iste ja sõitja kaalukeskme alla asetatud jalatoed annavad tulemuseks sportliku krossi-mootorratta või supermoto sõiduasendi.

Saadaval on kahte tüüpi värvikombinatsioone rohevalge ja punamust. Oma isikupärase välimuse ja hääle tõttu püüab Neutrino tänaval ohtralt pilke. Selle hääl meenutab miniatuurset trolli ja tundub esialgu kummaline, kuid on oluliselt vaiksem kui mõni analoogne sõiduvahend. Hea tahtmise korral võib sõites kuulda linnulaulu.

Neutrino on eelkõige mõeldud lahedaks hobimasinaks, sest sellest õhkab edevust. See sobib inimestele, kes tahavad eristuda ja otsivad pärast kontoris veedetud päeva väikest särtsu.

Särtsu Neutrinol on. Neutrino harjadeta mootor teeb 5000 pööret minutis, samas kui paljude teiste elektrimopeedide rummumootorid jõuavad vaid 200 pöördeni. Kui madalate pööretega mootoril kulub sekund või kaks, et korralikult käima minna, siis Neutrino on valmis kohe kohalt sööstma. 45 km/h, mis on ühtlasi tippkiirus, saavutab Neutrino 6 sekundiga ja startides ei pea autojuhtide ees häbi tundma.

Neutrino üks suuremaid plusse ja ühtlasi miinuseid on see, et see on ametlikult mopeed, mis tähendab, et A-kategooria juhilube sõitmiseks vaja ei ole. Häiriv on aga, et särtsakas masin ei võta rohkem välja kui 45 km/h. Samas on sellega võimalik sõita lisaks üldisele liiklusvoolule ka jalgratta teedel, mis teeb hommikuse tipptunni ajal tööle jõudmise oluliselt kiiremaks. Näiteks Mustamäelt TTÜ juurest Kesklinna Maakri tänavale sõitis hommikul Neutrinoga ligi 10 minutit kiiremini kui bussiga.

Neutrino on efektiivsem kui bensiinimopeedid, kasutades elektrienergiat bensiiniks ümberarvutatuna vaid 0.37 liitri jagu 100km kohta. Neutrino aku peab vastu kuskil 60-70 kilomeetrit ja tühja aku laadimine võtab aega 8 tundi.

Kuigi Neutrino hind (alates 3500 eurot) on kallim kui bensiinimopeedidel, siis saab igaüks tasuvuse punkti EXO veebilehel välja arvutada. Kui sõita 5 aastat 25 kilomeetrit päevas, siis on juba mõistlikum osta Neutrino, mitte 1500 eurot maksev roller.

Lisaks kuvarile, mis manab kiirust ja aku täituvust, ühildub Neutrino Bluetoothi kaudu Androidi nutitelefoniga, mis kuvab rakenduses teekonnainfot, aku seisukorda, navigeerimisfunktsiooni ning sõiduki diagnostikat.

Kui tavalised mootorrattad ja rollerid on ehitatud ümber terasraami, siis EXO Neutrino sõlmed paiknevad alumiiniumkeres. See ideeautodelt tuttav tehnoloogia teeb Neutrino erakorselt jäigaks ja kergeks (76 kg), parandades nii kiirendust kui kurvisõidu- ja pidurdusomadusi. Neutrino on ainus selliselt ehitatud kaherattaline maailmas.

Neutrino pole kõige praktilisem sõiduvahend, ent on lõbus hobimasin, millega saab tahtmise korral hõlpsasti äärelinnast kesklinna tööle käia. See on eriti mugav suveperioodil, kui teostatakse mitmeid teetöid, mis tekitab liiklusummikuid. Soovi korral saab suurematelt pinnasteedelt kõrvale pöörata ja väikseid teeradasid kasutada, Neutrino saab seal hästi hakkama.

Märksõnad

Tagasi üles