Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Tallinna kesklinna suuravarii asjus pole veel kellelegi kahtlustust esitatud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
16. mail 2015 sai Tallinna kesklinnas Tartu maanteel raskes avariis viga 13 inimest, neist neli raskelt.
16. mail 2015 sai Tallinna kesklinnas Tartu maanteel raskes avariis viga 13 inimest, neist neli raskelt. Foto: Eva Kübar

Põhja ringkonnaprokurör Rainer Amuri sõnul pole möödunud laupäeval Tallinnas toimunud ränga avariiga seoses veel kellelegi kahtlustust esitatud.

Amur selgitas, et 16. mail Tallinnas Tartu maantee ja Kreutzwaldi tänava ristmikul toimunud liiklusõnnetuses osales kokku 16 inimest, kellest 13 viidi sündmuskohalt haiglasse ning üks pöördus sinna paar tundi hiljem ise.

Nendest 16 inimesest oli kuus jalakäijat, sealhulgas kaks last. BMW-s oli neli inimest ja Mercedeses istus kuus inimest – nende seas samuti kaks last.

Prokuröri sõnul pole veel täpne kannatanute arv selgunud. Ta selgitas, et kannatanuks on liiklusõnnetuse uurimiseks alustatud kriminaalasjas inimene, kelle tervisekahjustus on eluohtlik või raske. «Kuna praeguseks ei ole veel selge, milline on nende inimeste tervisekahjustuste raskusaste, siis täpne kannatanute arv selgub kriminaalmenetluse käigus,» lausus prokurör.

Praeguseks on selge, et liiklusõnnetuses osalenud sõiduautot Mercedes Benz juhtis varem väärteo- ja kriminaalkorras karistamata Eve ning BMW-d varem kriminaalkorras karistamata Gregor. BMW juhil on üks kehtiv väärteokaristus – mootorõiduki juhi poolt liiklusnõuete muu rikkumine (LS §242).

Mõlemal autojuhil on olemas juhtimisõigus. Seega saab Amuri sõnul väita, et mõlemad autojuhid on seni olnud õiguskuulekad liiklejad.

Mercedeses oli tema kinnitusel lubatust rohkem inimesi ning 11-kuune laps ei viibinud turvatoolis. Nimetatud rikkumised ei ole aga seotud liiklusõnnetuse asjaoludega ning neid rikkumisi hindab politsei eraldi.

Alkoholi tarvitamise jäljed

Sündmuskohal puhus BMW juht politsei alkomeetrisse, mis näitas, et tema väljahingatavas õhus oli alkoholi tarvitamise jälgi – 0,21 milligrammi liitri kohta. Peale BMW juhi haiglasse toimetamist võeti temalt vereanalüüs ning veri edastati Eesti Kohtuekspertiisi Instituuti toksikoloogiaekspertiisi tegemiseks, kus tuvastatakse täpselt, kui palju alkoholi oli BMW juhi organismis ning kas seal oli ka narkootiliste ainete jälgi.

Liiklusseaduse kohaselt võib inimese veres olla kuni 0,2 mg/g alkoholi. Joobeseisund on inimesel kui tema veres on alkoholi 1,5 mg/g või rohkem. «Käesoleval ajal puudub ekspertiisivastus, mistõttu ei ole võimalik öelda, milline oli BMW juhi tegelik seisund liiklusõnnetuse toimumise ajal, kuid kindlasti ei saa siin rääkida joobeseisundist,» toonitas prokurör. Samuti kontrollitakse tema sõnul Mercedest juhtinud naise seisundit. Ka temalt on haiglas võetud vereanalüüsid.

Amur märkis, et meedias avaldatud videosalvestuselt ei ole näha liiklusõnnetuses osalenud autodele põlenud fooride tuled, mistõttu tuleb seda videot põhjalikumalt analüüsida ning hinnata kooskõlas tunnistajate ütlustega.

«Ilma kõiki asjaolusid teadmata tekitab video erinevaid spekulatsioone, millest tuleks hoiduda,» tõdes ta.

Politsei poole on pöördunud palju pealtnägijaid nii telefoni kui ka e-kirja teel, kuid tunnistajatena ei ole veel neid üle kuulatud. Nende pealtnägijate ning videol nähtu põhjal on Amuri sõnul praegu alust arvata, et punane foorituli võis põleda BMW juhile, kuid enne kõikide tõendite koos hindamist ei ole seda võimalik täie kindlusega öelda.  

«Selle liiklusõnnetuse keskseks küsimuseks ongi fooritulede värv, mis otsustab, kumb autojuhtidest on süüdi. Ka liiklusõnnetuses osalenud sõidukite täpsed kiirused tuvastab läbiviidav liiklustehniline ekspertiis. Kedagi ei saa süüdi mõista silma järgi hinnatava kiiruse põhjal,» lisas ta.

Praeguseks on tunnistajatena ametlikult küsitletud kahte sündmuskohal viibinud inimest ning BMW juhti, kuid nende ütluste sisu ei ole võimalik kriminaalmenetluse huvides avaldada.

«Kahtlustust veel kellelegi esitatud ei ole,» märkis prokurör. Selleks on esmalt vaja koguda kõik vajalikud tõendid, sealhulgas ekspertiiside vastused, mis kindlasti võtavad aega.

«Prokuratuur tänab kõiki inimesi, kes on politsei poole pöördunud ning aidanud kaasa antud liiklusõnnetuse asjaolude tuvastamisele,» lisas Amur.

Tagasi üles