Eestis asutatud infotehnoloogiaettevõte Big Data Scoring uurib erinevaid andmeid, mida inimesed endast iga päev maha jätavad. Andmetele toetudes otsustavad pangad, kas anda kliendile laenu või mitte.
Tellijale
Internetti enda kohta jäetavad andmed otsustavad laenu saamise
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Näiteks inimesed, kelle elupiirkonnas on rohkem pinke, on suurema maksevõimekusega. Pinkide suur arv viitab sellele, et inimene elab mõne pargi läheduses – pargi lähedal on kinnisvara kallim ja sinna jõuavad endale kodu soetada keskmiselt jõukamad inimesed,» selgitas Big Data Scoringu kaasasutaja ja tegevjuht Erki Kert eile peetud tarbimiskeskkonna arengu konverentsil.