Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
(+372) 507 3066
Saada vihje

Liiklusrikkujate järelkoolituse nõue kogub populaarsust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Politsei puhumisreid.
Politsei puhumisreid. Foto: Marko Saarm / Sakala

Maanteeameti mullu sügisene ettepanek hakata tulevikus raskeid liiklusrikkujaid suunama järelkoolitusele kogub populaarsust.

Siseministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide sõnul arutas valitsuse liikluskomisjon maanteeameti ettepanekut aprilli lõpus ning otsustas, et sellega tuleb edasi minna. «Ettepanek vajab edasiarendust ja täiendavat analüüsi, et järelkoolitustel ka praktikas oodatud mõju oleks ning plaani rakendamine õigusruumi sobituks,» ütles Loide BNS-ile.

Maanteeameti pressiesindaja Triin Adamson lisas, et praegu kõlama jäänud ettepaneku järgi tuleks järelkoolituse puhul keskenduda liiklusrikkujate kitsamale ringile ehk isikutele, kelle joove on olnud üle 1,5 milligrammi väljahingatava õhu liitri kohta. «Teema on endiselt aktuaalne ning järgmiseks liikluskomisjoniks on pilt juba ehk selgem,» lisas Adamson.

Maanteeamet käis mullu sügisel välja mõtte, mille kohaselt peaksid tulevikus järelkoolituse läbima lisaks esmase juhiloa omanikele ka kõik teised raskelt liiklusreegleid rikkunud autojuhid.

«Leiame, et seda süsteemi tuleks rakendada kõigile juhtidele ja mitte piirduda esmase juhiloa omanikega,» ütles toona BNS-ile liikluskomisjoni sekretär Villu Vane.

Praegu kehtiva korra kohaselt peavad järelkoolituse läbima vaid raskelt liiklusreegleid rikkunud esmase juhiloa omanikud, kellel on karistuseks juhtimisõigus ära võetud. Teiste maade praktika ja viimased kaks aastat Eestis kehtinud uue liiklusseaduse rakendamine on Vane sõnul näidanud, et järelkoolituse läbinud juhid on end parandanud.

«Järelkoolitatud inimesed käitusid liikluses edaspidi korrektsemalt. Ja seetõttu leiame, et seda süsteemi võiks laiendada kõigile juhtidele, mitte piirduda vaid esmase juhiloa omanikega,» lausus Vane.

Tagasi üles