Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072
Saada vihje

Neljapäeval alustab tööd Tallinna-Naissaare laevaliin

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Neljapäeva hommikul teeb esimese reisi Tallinna-Naissaare uus liinilaev Katharina.

Uus on laev vaid sellel liinil, tegemist on mitmekümne aasta vanuse aurikuga, mille tõi Eestisse Eesti Ajalooliste Laevade Seltsi juhatuse liige Herkki Haldre, kellele kuulub ka purjelaev Kajsamoor.

«Kui küsitakse, et miks aurulaev, siis tänane päev annab sellele väga hea vastuse, ütles Haldre kolmapäeval valanud paduvihma ajal Katharina salongis. «See on see kliima, milles me elame ja mida me armastame, aga tegelikult meeldib meile väga olla siseruumides, kus on soe ja kuiv. Inimesed tahavad nautida loodust ja merelt avanevaid vaateid, kuid suuremal osal aastast on seda mugavam teha siseruumidest, läbi klaasi.»

Norras ehitatud Katharina on Haldre sõnul suurepärane tollase laevatüübi esindaja. Kuigi nime poolest aurik, on laeva aurumasin siiski vahetatud diiselmootori vastu, mis on palju turvalisem ja töökindlam.

«Me pole tahtnud tuua siia ühtegi moodsat, kaasaegset laeva, sest meie tegevus ei ole üles ehitatud liinireiside või laevasõidu äriteenuse pakkumisele. Meie üks põhimõte on see, et laevareis peaks olema ka hariv. Me tahame meenutada inimestele neid aegu, kui põhilised laevad, mis siin sõitsid, olidki kaubapurjekad või siis sellised aurikud nagu Katharina. Enne Teist maailmasõda tegutses Eestis Gustav Sergo laevakompanii, mis sõitis Helsingi, Kopenhaageni, Stockholmi ning Saaremaa ja Hiiumaa vahet. Sergol oli ka laevaliin, mis sõitis mööda Saaremaa ja Hiiumaa läänepoolset perimeetrit. Laevaliini peatus oli ka Vilsandil. Sergo laevakompaniil oli 17 aurikut,» rääkis Haldre.

Ilusa ilmaga kuni 200 inimest mahutav Katharina alustab reisi Lennusadamast kell kümme hommikul ning jõuab tagasi kell neli pärastlõunal. «See annab võimaluse veeta Naissaarel neli tundi, mis on turisti jaoks just paras aeg, et seal üks ringkäik teha. Meil on ette valmistatud matkajuhendid, et soovijad saaksid seal omal käel matkata. Võimalik on tutvuda saarega ka giidi saatel ja autoga või rentida meie partnerite kaudu jalgrattaid või elektri-ATVsid,» ütles Haldre.

Naissaarele sõiduks kulub umbes tund aega. Tee peal põigatakse läbi ka Vahemadala juurest ja näidatakse sõitjatele keset merd asuvat väikest majakat.

Naissaare reiside vahepeal hakkab Katharina täitma «meretrammi» ülesandeid, sõites Lennusadama ja Vanasadama vahet. Lennusadamasse sõitev laev on praegu ka meremuuseumi jaoks väga teretulnud, sest kuni sügiseni on Lennusadama ümbrus maa poolt nii üles songitud, et auto või bussiga on sinna väga ebamugav sõita.

Alates mai keskpaigast kuni poole septembrini sõidab Katharina Naissaare vahet iga päev. Praegu ja septembri teisel poolel on reisid nädalavahetustel.

Tagasi üles