Maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk ütles, et amet keskendub tänavu rohkem põhimaanteedele ehk neile, mis kuuluvad ka rahvusvahelisse Trans European Network Transport (TEN-t) teedevõrgustikku. Põhjus on selles, et Euroopa Liidu rahaliste vahendite osa moodustab investeeringust suurema osa kui möödunud aastal.
«Peame keskenduma TEN-t võrgu teedele, kuna Euroopa Liidu rahasid ei saa teistel maanteedel kasutada. Tegelikult vajadus on kõrvaltvaatajale väga suur, kuid paraku saame teistele teedele vähem tähelepanu pöörata,» lausus ta.
TEN-t võrgustikku kuuluvad järgmised põhimaanteed: Tallinn-Narva (E20), Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa (E263), Jõhvi-Tartu-Valga (E264), Tallinn-Pärnu-Ikla (E67), Tallinn-Paldiski, Tallinna ringtee (E265), Jõhvi-Tartu-Valga (E264), Riia-Pihkva (E77) Eesti osa, Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla, Pärnu-Rakvere-Sõmeru ning Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare (kuni Virtsuni).
Maanteeamet investeerib tänavu teedesse 184,6 miljonit eurot, millest 80,2 miljonit tuleb välisvahenditest. Mullu investeeris amet teedesse üheksa miljonit vähem, ent ka välisvahendite osa oli väiksem - 60,9 miljonit.
Kokku plaanitakse sel aastal remontida 1811 kilomeetrit, millest suurema osa ehk 1105 kilomeetrit moodustab kattega teede säilitusremont ehk pindamine. Kruusateede säilitusremont toimub 224 kilomeetril, kattega teede taastusremont 212 kilomeetril, ehitus ja rekonstrueerimine 170 kilomeetril ning katteid ehitatakse kruusateedele 100 kilomeetri ulatuses.
«See (1811 km - toim) on minimaalne maht,» ütles Sirk, kes avaldas lootust, et tänu odavamatele hankehindadele seoses madala bituumenihinna ja tugeva konkurentsiga suudab amet projekte ette poole tuua ja nii saab aasta lõpuks siiski rohkem tehtud.
Mullu võitis amet tänu hangete odavnemisele kümme miljonit eurot, tänu millele saadi rohkem ära teha ning ülejäänud raha paigutati remondiobjektidesse. Tegelikult vajaks amet teetöödeks igal aastal 200 miljonit eurot.