Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

E-kool: enamik tõrkeid on likvideeritud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Tamm
Copy
Fragment e-kooli keskkonna esiküljest
Fragment e-kooli keskkonna esiküljest Foto: e-kool

E-kooli looja Koolitööde AS kinnitab, et tänaseks on valdav osa teadaolevaid tõrkeid uue keskkonna toimimises likvideeritu ja vabandab kõigi kasutajate ees selle käivitamisel tekkinud ebamugavuste pärast.

«Uue süsteemi käivitamisel on olnud keerukusi, mis mõnes mõttes on paratamatu – iga uus asi vajab sisseelamist,» selgitas Koolitööde ASi esindaja Sten Soosaar. «Oleme võtnud e-kooli arendamisel ning parendamisel arvesse pea kõiki tagasisideks saadud kommentaare.» Ta lisas, et kõik mõtted, mida parandada või täiendada, on alati teretulnud.

Samas mõistis ta koolijuhtide muret e-kooli tasu pärast. «Septembris alustas uus e-kool tõepoolest mõningate raskustega ning me hindame adekvaatselt mitte ainult osutatud teenuse kvantiteeti, vaid ka kvaliteeti ja proovime leida kompromissi kõikide koolidega, kellel on meile etteheiteid. Püüame jõuda iga kooliga otse suheldes mõlemaid pooli rahuldava lõpptulemuseni.»

Soosaare sõnul heitsid just koolijuhid vanale e-koolile ette, et tegemist on elektroonse päevikuga interaktiivses vormis, mis ei rahulda koolide vajadusi. «Praeguses e-koolis on koht grupitööde tegemiseks, õppematerjalide ülesriputamiseks ning head integratsioonivõimalused erinevate õpitarkvaradega, kuid me kavatseme need võimalused kättesaadavaks teha järk-järgult. Kuna kooliaasta alles algas, siis on arusaadav, et uus e-kool pole saanud oma funktsionaalsust veel tõestada ning kõige suurem koormus langeb just õppeaasta algusesse.»

«Mõningad navigeerimismuudatused kasutajaliideses tekitasid paljudes e-kooli staažikates kasutajates segadust, kuid uuendustega on vaja lihtsalt harjuda ning keskkond saab kiiresti selgeks,» ütles Sten Soosaar.

«Uue süsteemi puhul lisame funktsionaalsust etappide kaupa, et testida süsteemi suure kasutajate arvu juures ning tagada nende piisav koolitus.»

Tema kinnitusel pole mõtet karta, et e-koolist saab uus suhtlusportaal. «E-kool tahab aktiivsemaks muuta kodu ja kooli vahelist dialoogi, mis on seotud õppimise ja õpetamisega. E-kooli näol on tegemist konkreetsele sihtrühmale mõeldud keskkonnaga, jagades infot ainult kindlate osapoolte vahel.»

E-kooli kasutab 440 kooli ja umbes 80 000 inimest päevas.

Tagasi üles