Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Galerii: purjekas Tre Kronor Admiraliteedi basseinis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Admiraliteedi basseinis, D-terminali lähedal seisab kai ääres 46-meetrine prikk Tre Kronor, mille pardale oodatakse kella seitsmeni külastajaid.


Tre Kronor seilab septembri kolme nädala jooksul Läänemerel. Laeva reisi toetab SEB, mis tahab sellega tähtsustada keskkonnasäästlikku mõtteviisi, eriti grupi pühendumust puhtama Läänemere ning tulevaste põlvkondade heaks, teatas SEB kommunikatsioonijuht Silver Vohu.

Prikk Tre Kronor alustas Stockholmist reisi 1. septembril ning peatub reisi jooksul kolmes Balti riigi viies sadamas: Klaipedas, Liepajas, Riias, Pärnus ja Tallinnas.

Reisi vältel kogub meeskond veeproove nii avamerest kui külastatavatest sadamatest, et mõõta veetemperatuuri, hapnikutaset ning soolasisaldust. Reisi ajal külastavad prikki mentorid ja õpilased SEB mentorlusprogrammist, SEB kliendid ning töötajad Rootsist ja kolmest Balti riigist. SEB mentorlusprogrammis osalevad noored nii Rootsist, Eestist, Lätist kui Leedust. Lisaks meeskonnaliikme töö proovimisele õpivad noored purjetamist, navigeerimist ning seda, kuidas olla üks õige meremees.

Prikk Tre Kronor valmis 2005. aastal ning ehitamisel olid aluseks ajaloolise Rootsi sõjaväelaevastiku lastilaeva Gladan joonised. Gladan ehitati 1857. aastal ning teenis Rootsi sõjalaevastikku kuni uppumiseni 1924. aastal Karlskrona lähistel. 20. sajandi viimasel kümnendil otsustati Gladani mudeli alusel ehitada samasugune purjekas. Pärast pea kümneaastast ehitustööd tegi Tre Kronor oma esimese ametliku merereisi 2007. aasta suvel.

Purjekal on 16 purje kogupinnaga 730 ruutmeetrit, kummagi masti kõrgus on umbes 30 meetrit. Prikk ise kaalub 198 tonni ning selle kandevõime on 200 tonni. Kahemastiline prikk oli 18. ja 19. sajandil üks levinumatest purjelaeva tüüpidest – tänu nelinurksetele purjedele sai laevaga eriti hästi manööverdada.
 

Tagasi üles