Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Ministeerium: koolibussidele jääb võimalus ühistranspordipeatusi kasutada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viimsi koolibuss
Viimsi koolibuss Foto: Kalev Lilleorg / Õhtuleht

Postimees.ee kirjutas mõne päeva eest uue ühistranspordiseaduse eelnõu seletuskirjale tuginedes, et koolibussidel kaob õigus ühistranspordipeatusi kasutada. Majandusministeerium möönis, et seletuskiri on halvasti koostatud ning eelnõu seda võimalust koolibussidelt siiski ei võta.


«Mööname, et ainult seletuskirja lugedes võib kõneksoleva regulatsiooni mõtet mitte nii üheselt mõista, kuid õiguslikku jõudu omab siiski seaduse tekst,» teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.

Tema kinnitusel ei keelata eelnõu kohaselt eriotstarbelisi liinivedusid korraldaval vedajal kasutada ühtegi ühistranspordi infrastruktuuri objekti. «See tähendab, et bussipeatusi saab alati kasutada selle omaniku nõusolekul, peatuse puhul seega teeomaniku nõusolekul,» selgitas Ruuda.

Piirang eriotstarbeliste liinivedude teostamisel tuleneb sättest, mille kohaselt eriotstarbelist liinivedu korraldavatele vedajatele ei pea tagama terminali, bussijaama, linna- või vallaliini alg- või lõpp-peatuse seisuplatsi kasutamisvõimalust. «Peatust nimetatud loetelus ei ole. Seega on eriotstarbeliste liinivedude teostajatel peatuste kasutamisel samasugused õigused nagu teistel liinivedu teostavatel vedajatel,» märkis Ruuda.

Seisuplatside piirangu eesmärgiks on tema sõnul see, et näiteks suuremate ettevõtete töötajaid eriotstarbelise liiniveo korras vedavaid sõidukeid ei ole kohustuslik lubada bussijaamadesse või terminalidesse, kuna selleks võivad ülekoormatuse tõttu lihtsalt puududa vabad ajad. «Samas ei ole see ka keelatud, kui bussijaama valdaja ka eriotstarbeliste liinide vedajate teenindamist võimalikuks peab.»

«Ka Postimehes tsiteeritud seletuskirja lauses, mille kohaselt nimetatud veoliigi toimimise eelduseks ei ole eelnimetatud objektide kasutamine, on silmas peetud just terminali, bussijaama, linna- või vallaliini alg- või lõpp-peatuse seisuplatsi, aga mitte bussipeatusi,» rõhutas Ruuda.

Tagasi üles