Maanteeamet alustab juba tänavu Tallinna-Pärnu maanteel möödasõiduala ehitamisega, mõne aasta pärast ehitatakse ala ka teisele suurele maanteele Põltsamaa ja Tartu vahel.
Eesti maanteedele tulevad möödasõidualad
Nn 2+1 teedel on sõiduradade arv vahelduv, et möödasõite oleks mugavam ja ohutum teha. Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urmi sõnul on 2+1 lahenduste kavandamisel mitmeid võimalusi. «Üks võimalustest on nn pidev 2+1 lahendus. See tähendab et teine sõidurada rajatakse vaheldumisi mõlemale sõidusuunale,» sõnas ta.
Seda võimalust kasutab maanteeamet Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel. Sel maanteel on ka suurim liiklussagedus - lõigul 13,0-13,7 km mõõdeti möödunud aasta keskmiseks liiklussageduseks 31 831 autot ööpäevas.
«Teine võimalus on, et maantee on valdavas osas 1+1 sõidurajaga ning üksikutes lõikudes lisandub kas ühele suunale või vaheldumisi mõlemale suunale teine sõidurada,» lisas Urm.
Lisaks ütles Urm eelmisel aastal, et kui Rootsis lubatakse 2+1 teedel sõita 100 kuni 110 kilomeetrit tunnis, siis Eestis plaanitakse piirkiiruseks kuni 100 kilomeetrit tunnis.
Maanteeameti teatel tulevad lõigus Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel Ääsmäe ja Kernu vahelisele lõigule ja Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel Põltsamaa–Tartu lõigule. Neist esimest plaanitakse ehitada aastatel 2015-2017 ning teist 2018-2019.