Linnavalitsus saatis Eesti Energiale märgukirja seoses 8. märtsil aset leidnud ulatusliku elektrikatkestusega, mille tõttu olid Lasnamäel, Pirita-Kose ja Kadrioru piirkonnas vooluta 7688 klienti.
Tallinn pärib Eesti Energialt eilse voolukatkestuse kohta aru
Pöördumises palutakse vastuseid elektrikatkestuse põhjuste ja eelkõige Tallinna linna abitelefoni 1345 ja Tallinna kriisikomisjoni mitteõigeaegse teavitamise kohta, teatas linnavalitsuse pressiteenistus.
Abilinnapea Kalle Klandorfi sõnul on Eesti Energia kohustatud teavitama Tallinna abitelefoni 1345 ja Tallinna kriisikomisjoni ööpäev läbi valvetelefoni sms-teavituse teel elektriavariidest, mille eeldatav likvideerimine kestab üle ühe tunni ning puudutab rohkem kui 900 klienti või on häiritud haigla, sotsiaal-, majutus- või haridusasutuse tegevus.
8. märtsi õhtul kell 19.07 alguse saanud elektriavariist informeeriti sms-i teel Tallinna abitelefoni 1345 kell 20.36 ja Tallinna kriisikomisjoni valvetelefoni kell 20.37 ehk teavitus toimus 1 tund ja 30 minutit peale katkestust.
Tallinnas esinevate elutähtsate teenuste, sealhulgas elektri-, vee-, soojuse-, side- ja gaasivarustuse ulatuslikud katkestused võivad tõsiselt mõjutada sisejulgeolekut linna haldusterritooriumil. Kaasneda võivad ebameeldivused ja probleemid paljudele linnakodanikele ning häiritud võivad olla operatiivteenistuste, haiglate, sotsiaal-, riigi-, kohaliku omavalitsuse, majutus- ja haridusasutuste tegevused. Ulatusliku avarii korral võib mitteõigeaegne teavitamine või ulatusliku avarii mitteoperatiivne lahendamine tuua kaasa hädaolukorra.