«Kindlasti me hoiame selle autode kontrollimisega tagasi, kuni saame selgeks, kuidas me edaspidi seda kontrolli läbi viia saame,» ütles Lauri. «Kuid maksuamet sai tunda palju avalikkuse survet ja alusetut kriitikat, mis tekitas Marek Helmis frustratsiooni, sest tema asutuse töötajatel kadus motivatsioon töötada.»
Samas tunnistas Lauri, et maksuamet sattus avalikkuse kriitika alla ka seepärast, et paljud maksukogumisega seotud ettevõtmised sattusid liiga lühikese ajavahemiku peale, mis tõi kaasa tehnoloogilisi ebaõnnestumisi näiteks raamatupidamislikus arvepidamises.
Pärast Reformierakonna valimisvõitu ja isiklikku tugevat häältesaaki maksuameti juhi selja taha asunud Lauri ei seadnud kahtluse alla Helmi suutlikkust ameti juhtimisel edaspidi emotsioone vaos hoida.
Valitsuse viimasel tööpäeval rahandusministrile esitatud lahkumisavaldus sündis Helmi sõnul emotsionaalse äkkotsusena, et küsida, kas valusat kriitikat jaganud avalikkus teda ikkagi usaldab. Tema kinnitusel ei avaldanud ükski poliitik maksuametile survet, et tüliõunaks ja Helmi lahkumisavalduse ajendiks kujunenud ametiautode kasutamise kontroll lõpetataks.
«Maksu- ja tolliamet ei saa teha oma tööd, kui pole tal pole avalikkuse silmis usaldust,» lausus Helm. «Olukorras, kus ameti usaldusväärsus on saanud kannatada, peab vastutama peadirektor. Olen emotsionaalne inimene, kes suudab kiiresti teha olulisi otsuseid. Neljapäeva hommikul tööle tulles ei osanud ma veel arvata, et teen sellise otsuse.»
Helmi sõnul asub ta nüüd koostöös rahandusministeeriumiga otsima ettevõtjatega üksteisemõistmist, et maksuamet saaks tulemuslikult jätkata kontrolli maksuseaduste täitmise üle. Autoreide enne rahukõneluste lõppemist ei jätkata.