Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Raudteeõnnetustes on enamasti süüdi hooletud autojuhid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Martti Kass
Copy
Raudteeülesõit.
Raudteeülesõit. Foto: Raigo Pajula

Tehnilise järelevalve ameti (TJA) koostatud statistikast selgub, et tänavu kuue kuuga sagenenud raudteeõnnetused juhtuvad liikluseeskirjade eiramise tõttu.

TJA koostatud statistika kohaselt toimus 2010. aasta esimese kuue kuuga 14 raudteeõnnetust. Maanteesõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumeid oli 8, neis sai viga 4 ja hukkus 2 inimest.  Otsasõidujuhtumeid raudteel viibinud inimestele oli 6, neis sai viga 2 ja hukkus 4 inimest.

Võrreldes möödunud aasta sama perioodiga on mõnevõrra tõusnud nii kokkupõrke- kui otsasõidujuhtumite arv.

Õnnetuste peamiseks põhjuseks on liikluseeskirjade eiramine liiklejate poolt ning osa inimeste jätkuvalt hoolimatu suhtumine ja tahtmatus parandada oma liikluskäitumist.

2010. aasta I poolaasta kõik rongi ja maanteesõiduki kokkupõrkejuhtumid toimusid liikluseeskirja nõuete rikkumise tõttu, kusjuures rikkujaks oli tavaliselt maanteesõiduki juht.

Kokkupõrkejuhtumite tõus on seotud ka tavapärasest suurema lumekogusega möödunud talvel. Kaheksast kokkupõrkejuhtumist neli toimus eeldatavalt suutmatusest  valida ilmastiku- ja teeoludele vastavat sõidukiirust ja –stiili.

Kokkupõrkejuhtumeid oli ülesõidukohtade varustatust silmas pidades nii automaatse foorsignalisatsiooniga ülesõidukohtadel (näiteks Pikkjärve ja Vägeva) kui ka reguleerimata ülesõidukohtadel (näiteks Männiku ja Kloogaranna). 

Ülesõidukohtade olemasoleva varustatuse ja asukoha ülevaatamisega liiklusmugavuse tõstmiseks tegeleb riik koostöös raudteeinfrastruktuuri ettevõtjatega ameti kinnitusel aktiivselt.

Nii näiteks on alustatud ümberehitustööde planeerimisega  Kloogaranna ülesõidukohas ja lähiajal võetakse seal kasutusele automaatne foorsignalisatsioon. Männiku ülesõidu ümberehitusprojekt on kinnitatud ning TJA on  tööde alustamiseks väljastanud ehitusloa.

Ümberehitusprojekti kohaselt asendatakse Männikul kaks suhteliselt  ebamugavat ülesõidukohta ühe, liiklejate jaoks oluliselt mugavama ja kaasaegsete ohutusseadmetega varustatud ülesõidukohaga. 

Rongide piirkiiruse suurenemist arvestades on raudteeinfrastruktuuri ettevõtjatel tehnilise järelevalve ametile teadaolevalt plaanis varustada valdav enamik Tallinna-Tapa raudteelõigu reguleerimata ülesõidukohtadest foorsignalisatsiooni ja tõkkepuudega.

2010. aasta I poolaasta otsasõidujuhtumid raudteel viibinud inimestele toimusid eranditult kõik inimeste viibimise tõttu raudteel selleks mitteettenähtud kohas. Otsasõidujuhtumite täpsemate asjaolude ja põhjuste väljaselgitamisega tegeleb politsei.

Õnnetuste asjaolude analüüs näitab, et suhteliselt paljude eestimaalaste liikluskultuur ei jõua täna veel sammu pidada kiiresti areneva raudteeinfrastruktuuriga. Endiselt on suureks probleemiks teatud hulga inimeste hoolimatu suhtumine raudteel kehtivatesse reeglitesse ja võimalikesse ohtudesse ning tahtmatus oma liikluskultuuri parandada.

Märksõnad

Tagasi üles