Tallinna Sadam plaanib parvlaevade ehitust rahastada esialgu kuni 50 miljoni eurose laenuga; läbirääkimised on käimas Euroopa Investeerimispanga (EIB) ja Põhjamaade Investeerimispangaga (NIB).
Tallinna Sadam küsib laenu
«Praegu on protsess alles pooleli ehk parvlaevade soetamiseks seni veel laenukapitali kaasatud ei ole ega ka laenulepinguid allkirjastatud. Esimese laenulepinguni soovime jõuda kevade lõpuks,» ütles Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid.
Tallinna Sadam kavatseb tõenäoliselt laenata nii EIB-lt kui ka NIB-lt. Praegu hindavad mõlemad pangad projekte. «Pakutava laenu summa – eeldatavalt räägime suurusjärgust umbes 50 miljonit eurot – ja hind selgub pärast seda,» ütles Raid.
Parvlaevade rahastamine toimub tema sõnul nii Poola Remontowa laevatehase kui ka Türgi Sefine laevatehasega sarnase skeemi alusel. Ühe viiendiku maksis Tallinna Sadam lepingu allakirjutamisel, teise viiendiku maksab siis, kui algab metalli lõikamine (Poolas algas see eelmisel nädalal, Türgis algab märtsis – toim). Kolmas viiendik makstakse kiilu panekul, neljas vettelaskmisel ja viimane laevade kättesaamisel.
Uute parvlaevade täpne hind pole avalikustatud. Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand on öelnud, et ühe laeva hind jääb alla 30 miljoni euro.