Terviseamet toob välja, et liigne õpikoormus suurendab laste kooliväsimust ja põhjustab aastate jooksul tervisehäireid. Peamised koolihaiguste põhjused on rühihäired ja nägemisteravuse langus, vahel isegi neuro-psüühilised haigused. Haigekassa andmetel tuvastati näiteks 2008. aastal 19,5 protsendil õpilastest kehvemat nägemist ja kõrgenenud vererõhku 2,4 protsendil.
«Õpilaste töövõime kogu nädala kestel ei ole ühesugune - maksimaalne töövõime saavutatakse nädala teisel ja kolmandal päeval. Töövõime kõikumisi päeva ja nädala jooksul tuleks tunniplaanis arvestada ja paljude koolide kogemustele toetudes saab kinnitada, et see on võimalik,» sõnas ameti pressiesindaja Iiris Saluri.
Saluri kinnitas, et terviseamet teeb järelevalvet sotsiaalministri määruse täitmise üle kord aastas ja koolides üle Eesti. «Juhul, kui tuvastatakse rikkumisi, on terviseametil võimalus juhtida puudustele tähelepanu ja teha ettekirjutus. Koolile antakse tähtaeg vigade likvideerimiseks ja siis tehakse mõne aja möödudes järelkontroll,» lisas ta.
Tööde hajutamiseks graafikud
Tallinna 21. kooli direktor Naida Toomingas ütles, et kontrolltööde hajutamist koolis jälgitakse küll. «Kuid samas kui esmaspäev ja reede nädalast välja võtta, jääb järgi vaid kolm päeva ja on ju aineid, mis ainult sel ajal toimuvad, nii et 100 protsenti pole see täidetav,» lausus ta. Teadmiste kontrollide hajutamiseks on olemas kontrolltööde graafikud, mida e-koolis täidetakse.
Kodutöid 1. klassi lastele tema kinnitusel ei anta. «See on ääretult tavatu, juhul, kui tunnis jääb midagi lõpetamata.»
«Sageli õpetajad ei tea teiste õppemahtu, e-koolis elab igaüks oma maailmas, seetõttu see pisut probleem on,» tõdes Toomingas, et mõnes klassis satub tõesti õpilastele liiga palju õppimist. «Edukale ei ole see küsimus, aga kui keskmisele jääb liiga palju kodus tegemiseks, tuleb seda korrigeerida.» Tema tähelepanekute järgi kipub õppekoormus vahel ülejõu minema enamasti gümnaasiumis ja põhikooli viimastes klassides, kus rohkem aineid.