«Karistusseadustiku revisjoni valik (parimaks seaduseks – toim.) on arusaadav,» ütleb Kaja Kallas. Põhjuseks toob ta, et seaduse muudatus toob kaasa «igasuguste regulatiivsete barjääride ja karistuste vähendamise». Samuti lisas ta, et seda valmistati kaua ette ning pikalt analüüsiti kõikvõimalikke seaduste sätete toimimist, mistõttu seepärast võidi muudatust positiivsena hinnata.
Europarlamendi saadik ei hinda riigikogu liikme staatuse seadust halvimaks ning üleüldse sellise hinnangu andmine on raske, sest see nõudvat kõikide seaduste analüüsimist. Küll aga ta lisab, et kindlasti on küsitava väärtusega tema arvates need seadused, mis suurendavad ettevõtjate bürokraatlikke kohustusi.
Lõpetuseks mainib eurosaadik, kelle eestveetud riigikogu liikme käitumise hea tava sai žüriilt eripreemia, et seadustel tasuks lasta sisse elada, enne kui hakata neid hindama. «Kindlasti nii ei saa, et eelmine aasta võeti (seadus – toim.) vastu ja see aasta hindame, et see oli parim seadus. Seda, kas tegemist oli halva või hea seadusega, saame siiski teada alles paari aasta pärast,» kommenteeris Kallas.
Ka riigikogu õiguskomisjoni esimees Neeme Suur arvab, et karistusseadustiku revisjon oli väärt parima seaduse auhinda, sest see muudab korrakaitsmise tõhusamaks.
Ent Suur, kes juhtis karistusseadustiku revisjoni eelnõu menetlemist komisjonis, ei olnud nõus halvima seaduse valikuga. «Seadus rääkis ju sellest, et õiguskaitseorgan ei peaks käima nö kalastamas ehk igaks juhuks vaatamas, kas midagi on leida (riigikogulase juures – toim.). Ja eks seadus sisaldaski eelkõige seda, et oma otsuseid peab prokuratuur nüüd põhjendama ja teatud juhtudel siis ka nõusoleku küsima,» ütles komisjoni esimees.