Maanteeamet on teinud tänavu ettevalmistusi ainult Haapsalu ja Noarootsi vahelise 3,5 kilomeetri pikkuse jäätee avamiseks, mujale ei tule käesoleval talvel jääteid kindlasti.
Maanteeamet valmistub tänavu vaid ühe jäätee avamiseks
Maanteeameti pressiesindaja Mari-Jaana Adams ütles Postimehele, et praegu ei ole kindel ka Noarootsi jäätee avamise võimalikkus. Maanteeamet on küll teinud ettevalmistusi jäätee avamiseks ja trassi märgistanud, kuid jää on autode jaoks kohati veel liiga õhuke.
Tema sõnul lähipäevil Haapsalu-Noarootsi jääteed kindlasti ei avata, tee kasutuselevõtmine sõltub ilmaoludest.
Mujal Eestis ei ole maanteeametil käimasoleval talvel üldse jääteid avada. Adamsi sõnul on näiteks mandri ja Lääne-Eesti saarte vahel vaba vesi ning jääteede rajamisest ei saa seal isegi juttu olla.
Eelmisel aastal algas jääteede hooaeg 24. jaanuaril Haapsalu-Noarootsi jäätee avamisega. 3,5 kilomeetri pikkune jäätee oli avatud 15 päeva, viimati sai sellel jääteel sõita mullu 11. veebruaril. Kokku sõitis sellel jääteel eelmisel hooajal 5659 sõidukit, jäätee maksumuseks kujunes 12 439 eurot.
Mandri ja Hiiumaa vahelist Heltermaa-Rohuküla 25 kilomeetri pikkust jääteed eelmisel talvel ei avatud, jääuuringutele kulus kokku 10 971 eurot.
Hiiumaa ja Saaremaa vaheline Tärkma-Triigi 16,9 kilomeetri pikkune jäätee oli mullu avatud vaid ühel päeval, 7. veebruaril, kokku sõitis jääteel 86 sõidukit. Jäätee maksumus koos uuringutega oli 7962 eurot.
Kihnu-Munalaiu 12 kilomeetri pikkust jääteed mullu ei avatud, jääuuringutele kulus kokku 6346 eurot.
Mandri ja Vormsi saare vaheline Rohuküla-Sviby 10,2 kilomeetri pikkune jäätee oli eelmisel aastal avatud viis päeva ajavahemikus 30. jaanuarist 11. veebruarini, kokku sõitis teel 599 sõidukit. Jäätee maksumus oli 13 611 eurot.
Mandri ja Muhu saare vahelise Virtsu-Kuivastu 10-12 kilomeetri pikkuse jäätee kohta otsustas maanteeamet eelmisel aastal kohe perioodi algul, et selle trassiga ei tegeleta, kuna olemasolev praamiliiklus on heal tasemel ja talvetee rajamine pole majanduslikult otstarbekas.
Jääteede avamise ja sulgemise vahel oli eelmisel aastal päevi, kus tee oli suletud. Trassid olid avatud valgel ajal 8-11,5 tundi päevas ning sõidukite lubatud kaal oli 2-2,5 tonni, olenevalt jääoludest.