«Piltlikult öeldes – kui tahtsid midagi ehitada ja tänavale oli selleks vaja panna ajutine liikluskorraldusmärk, siis alati leiti mingi uus nõue, mis oli nõuetega seoses täitmata,» kirjeldas Postimehega avameelselt rääkinud ja seetõttu anonüümsust palunud ettevõtja.
Ametniku suva
Tema sõnul sarnanes see puhtalt ametniku suva järgi valitud venitamistaktikaga, et ettevõtja elu võimalikult raskeks teha. «Lõpuks, kui sa isegi pärast korduvaid kooskõlastusi ja tagasilükkamisi selle loa said, juhtus ikka nii, et mingil hetkel ilmus sündmuskohale oma vana Toyota bussiga sõitnud Lõugas ise ja leidis mingi vea, mille eest sai trahvi teha,» kirjeldas ettevõtja. «Kas ei olnud mõnel töölisel vesti seljas või oli midagi muud otsitud. Põhjuse leiab alati.»
Nii on praktikast teada juhtumeid, kus ettevõte sai pärast tööde alustamist Lõugase osakonnalt umbes 100 000 krooni eest trahve. Et aga osa liikluskorraldusega seotud ettevõtteid on saanud Tallinna linnas segamatult ja sujuvalt tegutseda, ongi Postimehe andmeil ilmselt ka põhjus, miks kuulis kaitsepolitsei juba aastaid tagasi esimest korda võimalikust korruptsioonist linnavalitsuse transpordiosakonnas.
Kui kaitsepolitsei neljapäeval karmi ütlemise poolest tuntud Lõugase ametikabinetis läbiotsimise tegi, oli see suureks üllatuseks paljudele tema kolleegidele, kelle kaitsepolitseinikud mehe kabinetiukselt tagasi saatma pidid.
Põhja ringkonnaprokuratuuri teatel kahtlustatakse Lõugast sel suvel korduvas pistise võtmises selle eest, et ta andis Tallinnas liikluskorraldusprojektidele kooskõlastusi. Teisisõnu kahtlustatakse Lõugast raha küsimises oma tööülesannete täitmise eest.
Kahtlustused pistise andmises esitati kolme liikluskorraldusega tegeleva firma juhile, kes erinevalt Lõugasest juba neljapäeval tagasi vabadusse lasti.
Kolme firma juhid