Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Trammiliin nr 3 alustab tööd kahe nädala pärast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Tramm number 3 hakkab sõitma kahe nädala pärast.
Tramm number 3 hakkab sõitma kahe nädala pärast. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Alates 16. veebruarist taasavatakse trammiliin nr 3 Tondi – Kadriorg ja suletakse ajutine bussiliin nr 52 Hobujaama – Kalev.

Trammiliin nr 4 jääb kuni 2. märtsini edasi sõitma Vana-Lõuna peatuseni. Seoses trammiliini rekonstrueerimistööde jätkumisega Lubja tänava tõusul ja Majaka tänaval suletakse alates 2. märtsist trammiliinid nr 2 ja 4. Tööle rakendatakse asendusbussiliin nr 42 Vesse – A. Laikmaa.

3. ja 4. trammiliini infrastruktuuri rekonstrueerimise suurprojekt lõpeb plaanide kohaselt 2015.a septembriks. See võimaldab 2015. aasta suve lõpuks täies mahus taaskäivitada kõik Tallinna trammiliinid, teatas Tallinna Linnatranspordi AS (TLT).

Trammitootja CAF teatas 28. jaanuaril  TLTle teise trammi Tallinnasse tarnimise viibimisest, mille põhjuseks on rutiinsete testide käigus selgunud vajadus Tallinna jaoks toodetava trammimudeli tehnilist lahendust veidi täiendada.

«Asi puudutab trammi rattapaaride tasakaalustamist. Iga tellija jaoks toodetavad trammid peavad vastama erinevatele kohalikele nõuetele seadmete paigutuse, trammi mõõtmete, uste arvu jms näitajate osas, mis omakorda tekitab olukorra, kus iga konkreetse tellija trammil asub tasakaalupunkt erinevas kohas. Kuna rattapaaride tasakaalus mitteolek võib kaasa tuua rataste erineva kulumise, mis tellija jaoks kajastub kõrgemas hoolduse maksumuses, oleme meie kui tellija loomulikult nõus, et tulevaste ekspluatatsioonikulude kokkuhoidmiseks tuleb see töö ära teha,» selgitas TLT juhatuse esimees Enno Tamm.

«Katsetamise eesmärk ongi saada tõendusmaterjal selle kohta, et kõik ehitatud sõlmed töötavad selliselt nagu meie oleme tellijana soovinud. Tahame minimeerida olukorda, et hiljem liinil töötades hakkavad selle kõrgtehnoloogilise veeremiga ilmnema tehnilised probleemid. Uued trammid peavad Tallinnas sõitma vähemalt 30 aastat ja pigem saabugu järgmine tramm veidi hiljem, et vajalik tehniline täiendus saaks tehtud. Võrdluseks, modifikatsioone tehti ka Stockholmi trammide katsetamise käigus,» lisas ta.

Tallinnas praegu tüübikatsetusi tegeval esimesel trammil tehakse rattapaaride tasakaalu saavutamiseks vajalik töö ära Eestis. «Tõenäoliselt võib pikeneda esimese trammi testperiood Tallinnas,» arvas Tamm.

Tagasi üles