Pärnu maantee trammidepoos harjutati seda, kuidas uus Hispaanias tehtud tramm jälle rööbastele saada, kui mingi jõud selle rööbastelt maha lükkab.
Fotod: uus tramm lükati rööbastelt maha
Vanade trammidega on aeg-ajalt juhtunud liiklusõnnetusi, kus nad mõne muu sõidukiga kokkupõrkamise tulemusena rööbastest välja lendavad. Uued trammid on aga vanadest kaks korda raskemad ning seetõttu on nende rööbastele tagasi tõstmiseks vaja eririistu ja –oskusi. Just seda trammidepoos tehnoabi meestele õpetatigi.
Koolituse lõpuks tõsteti Moonika nimelise trammi esiots tungraudadega üles ning nihutati rööbastelt maha ning siis taas oma kohale tagasi. Selleks oli vaja äsja Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) jõudnud ülivõimsaid tungraudu ning nendega kaasas käivaid lisavidinaid.
Tungraudadega on võimalik üles kergitada enam kui 60 tonnine raskus. Uue trammi tühimass ongi 48 tonni ehk umbes kaks korda rohkem kui vanadel trammidel.
Kui tramm on üles tõstetud ja külgtungrauad puuklotsidega õigetesse kohtadesse pandud, siis piisab vaid ühe mehe jõust või mootorpumba kasutamisel nupuvajutusest, et trammi külgsuunas nihutada.
Samal ajal, kui osa mehi õppis tramme rööbastele ja sealt maha tõstma, õpetati Moonika juhikabiinis välja trammijuhte. Sel nädalal algas kümne trammijuht-instruktori koolitus, mis kestab kokku 24 tundi nelja päeva jooksul.
CAF-i tehase spetsialistide käe all läbitakse nii teoreetiline kui praktiline kursus sellises mahus, et kursusel osalenud suudaksid omakorda õpetada välja trammijuhte, kes hakkavad uute trammidega sõitma.
«Instruktorite koolitusele valiti (TLT) parimad ja kogenenumad trammijuhid. Uute CAF Urbos trammidega sõitmiseks koolitatakse kokku 50 trammijuhti, kes hakkavad sõitma Zaragoza tehasest saabuval 20 moodsal rööbassõidukil,» rääkis TLT avalike suhete spetsialist Urmas Tooming.
Zaragozas ehitatakse Tallinna jaoks kokku 20 trammi, millest enamus jõuab Eestisse käesoleva aasta jooksul. Viimased neli trammi toimetatakse siia 2016. aasta alguses.